Asia Ceramic Sdn Bhd Kena Serbu Bank Negara

Penulis: wanmus Kategori: Bank Negara Malaysia | Buat duit | Business | Ceramic Business Club | Penipu Tarikh: 23 July 2009 | 218 komen

Wah..terukk..selepas BuluhMas, kini nasib yang sama menimpa Asia Ceramic Sdn Bhd. Alaa yang glamour ngan jual seramik tu. Ada juga team yang buka branch jadi nama Ceramic Business Club @ Ceramicclub. Wah..kesian kat peserta program ni..Yerlah kalau dah diserbu Bank Negara Malaysia..jawabnya

Jawabnya memang business akan hold selagi tidak selesai kes ini di mahkamah sebab itu semua bukti.

Kenapa Ceramic Club ni patut disangsikan perniagaan mereka?

  1. Tiada satu perniagaan pun sebenarnya nak rugi. Tapi kenapa orang beli produk pada harga RM900 tapi syarikat akan beli balik pada harga RM 1000? Logik ke? Tu maknanya syarikat dah rugi RM100..lagilah syarikat cina, takkan diorang bodoh sangat nak rugi. Seringgit pun berkira, nikan pula RM 100
  2. Produk tidak senilai harga jualan. Produk seramik paling mahal kat dunia pun tak ada lah sampai RM 900 untuk set minum teh tu je. So ni dah macam produk seramik tu sebagai barang untuk dinamakan produk jualan dan bukan diorang nak jual sangat pun produk ni.
  3. Syarikat ini tiada lesen AJL atau lesen Jualan Langsung yang diwajibkan untuk semua MLM berdaftar di Malaysia.
  4. Ke mana duit peserta dilaburkan bagi menanggung kerugian mereka membayar balik peserta (seperti saya cakap point no 1 di atas) ?? Saya rasa mesti mereka laburkan ke mana-mana amanah saham atau saham syarikat untuk memberikan keuntungan kepada mereka. Jadi takkan cina ni nak melabur ke saham syariah yang kurang untung?? Mestilah ke syarikat yang untung besar..anda fikirlah sendiri syarikat mana..

Ni post dari laman web Bank Negara Malaysia

Ref No: 07/09/08

Embargo: For immediate release

Bank Negara Malaysia Investigates Asia Ceramic Sdn Bhd

Bank Negara Malaysia has commenced investigations into Asia Ceramic Sdn Bhd under Section 25(1) Banking and Financial Institutions Act 1989 (BAFIA) and Section 4(1) of Anti-Money Laundering and Anti-Terrorism Financing Act 2001 (AMLATFA). Section 25(1) of BAFIA 1989 prohibits any person from receiving, taking, or accepting deposits without having a valid license, whereas Section 4(1) of AMLATFA 2001 prohibits any person from engaging in, or attempting to engage in, or abetting the commission of money laundering activities.

The raid on Asia Ceramic Sdn Bhd was conducted at the premise of the company in Kuala Lumpur following complaints received from members of the public. Relevant assets and documents of the company were seized for the purpose of investigation.

Members of the public are reminded to be cautious of deposit taking schemes and investment schemes offered through various channels such as the internet, phone calls, or seminars conducted by individuals or companies that are not licensed or approved by the relevant authorities.

Members of the public may refer to the list of licensed institutions authorized to accept deposits which is available on Bank Negara Malaysia ‘s website ( www.bnm.gov.my ).

For further enquiries, members of the public can contact Bank Negara Malaysia at the following contact points:

BNMTELELINK (Customer Service Call Centre)
Tel: 1-300-88-5465
Fax: 03-21741515
Email: bnmtelelink@bnm.gov.my

BNMLINK (Customer Service Walk-In-Centre)
Block D, Bank Negara Malaysia ,
Jalan Dato’ Onn, 50480, Kuala Lumpur
(Business hours: Monday-Friday, 9.00 am – 5.00 pm)

Bank Negara Malaysia
23 July 2009

© Bank Negara Malaysia, 2009. All rights reserved.

Semuanya di http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=8&pg=14&ac=1880

Ini pula pengumuman oleh pihak Asia Ceramic kepada semua pelanggannya:

22nd Jul 2009 : Important Announcement / Pengumuman Penting
————————————————————————–

Dear CBC Distributors,

Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd is currently under investigation by Bank Negara Malaysia.

Distributors are advised to stop all transactions for the time being.

We will continue updating this site with the latest information.

We urge all Distributors to be patient and bear with us during this period. ___________________________________________________________________

Kepada Pengedar-pengedar CBC,

Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd dibawah siasatan Bank Negara Malaysia buat masa ini.

Pengedar-pengedar dinasihat agar tidak melakukan sebarang transaksi buat sementara waktu ini.

Pihak kami akan terus mengemaskini laman web ini dengan infomasi terbaru.

Kami menyeru semua pengedar agar bersabar buat sementara waktu ini.

Detail di http://www.ceramicclub.net/designer/news.php

Anda PANAS? atau setuju dengan tindakan ini? Tulislah komen kat bawah ni..tengok sape yang panas!!

Baca selanjutnya di:

Bookmark and Share

Tak nak terlepas updates dari saya? Dapatkan updates melalui email je.
Masukkan alamat email anda di bawah:

Delivered by FeedBurner



  1. [...] Read more from the original source: Asia Ceramic Sdn Bhd Kena Serbu Bank Negara [...]

  2. abdfatah

    aiyaaaaa… kena serbu ke? member aku baru nak kempen join ceramic… adush…

    [Reply]

  3. wanmus

    @abdfatah: hoho..ramai jugak yang kene tipu. Sekarang ni akaun syarikat memang kene hold, so sape2 takleh keluarkan duit yang dilabur. so tunggulah benda ni setel kalau nak kluarkan duit. Kepada sesiapa yang join program camni, wat research dulu dan bukannya tengok cek terus sertai

    [Reply]

    firdaus Reply:

    salam bro…ak ni ex ahli ceramic…
    nk tny pendapat je…
    logik ke…psl brgn ceramic tu…
    harga asal sbnrnyer rm450…then syrkt jual pada harga rm900..set tea tu jer…
    reply kt emel ak ek..

    [Reply]

  4. rohaizad

    Marilah tambahkan lagi pendapat di sini ya:

    http://www.rohaizad.com/2009/07/23/asia-ceramic-sdn-bhd-diserbu-bank-negara-malaysia/

    p/s: kesian kat bangsa sendiri.

    [Reply]

  5. [...] sudah banyak perbincangan, penerangan, peringatan tentang sistem pelaburan yang meragukan, masih ramai yang buat tak indah. [...]

  6. wanmus

    @rohaizad: Bukan sebab dia bangsa melayu tapi sebab dia tak nak berifkir panjang dan buat research sebaiknya dulu sebelum kena

    [Reply]

  7. BAGAK

    Mari kita penuhkan search engine dengan katakunci ini esok dan hari seterusnya

    http://syedkhalil.com/1203/bank-negara-malaysia-siasat-asia-ceramic-marketing-sdn-bhd/

    p/s menunggu unique visitor dengan sabarnya

    [Reply]

  8. wanmus

    @BAGAK: amboi, iklan nampak bro..hehhe.. topik ni akan jadi hot ranking untuk minggu ni

    [Reply]

  9. zawzal

    hehe..tunggu ajela. Benda ni baru kene serbu aje..

    [Reply]

  10. samdaddycool

    Berduyun-duyun nanti orang mencari info pasal ceramic club ni..

    [Reply]

  11. wanmus

    @zawzal: yup..tunggu je lah. harap dapat semua pelanggan clearkan cek mereka. Nak tuntut balik modal macam tak munasabah diorang nak bagi balik. Tapi jika kes ni selesai dengan elok, mungkin bisnes ceramic ni akan glamour giler2 sebab bank negara dah sahkan ianya legal..tapi tu pun kalau setel lah.

    @samdaddycool: yup..sekarang ni pun dah ramai. Pas berita malam ni pasti makin ramai..

    [Reply]

  12. abgzol

    Kesian kat mereka yg dah melabur riban-riban duit dengan harapan akan mengubah kehidupan..akan hidup lebih mewah..tapi la ni??? Doa aku semoga pihak kompeni bersimpati utk memulangkan modal mereka yg belum sempat balik modal..

    [Reply]

  13. ownz

    syarikat asia ceramic ni dah lebih 5 thn beroperasi & siap dapat macam2 award lagi.. tapi apehal skrang baru bnm nak serbu.. sengal bertingkat²..
    ramai kawan aku yg dah join ada yg dah 3 thn lebih & tak penah lagi dowang miss dapat cek tiap2 bulan seperti yg dijanjikan.. sampaila skrg.. dlm byk2 MLM inila yg paling best.. ada gak dapat income. tiap2 bulan ..
    aku rasa yg komplen ni pun bukan org2 lain tapi syarikat MLM lain yg tak puas hati dgn sistem sell back opsyen yg ditawarkan tu.. dah tau mcm tu tuka la mktg plan buat mcm ceramic.. abis cita!
    lepas ni aku rasa miggold & krypton pun mesti kene jugak.. tak caya tunggu jela.. & ada satu lagi sykt yg buat sistem sell back opsyen ni aku lupa nama dia.. jalankan trading jual beli laptop & komputer.. hm.. nasib2..

    [Reply]

  14. azizwan(dot)com

    hahaha.. semalam blog aku penuh dgn keyword ni sbb aku tulis sblm keluar berita lg.. memang HOT gila babi. huhu..

    http://www.azizwan.com/beware-asia-ceramic-marketing-sdn-bhd-sedang-disiasat-oleh-bnm/

    [Reply]

  15. wanmus

    @abgzol: tu lah..nak melabur tu biarlah kat tempat yang memang sangat disahkan..bukan dengar cerita je terus melabur..kalau boleh cek dulu di Bank Negara. Rasanya akaun syarikat takkan dilepaskan selain siasatan ini selesai.

    [Reply]

  16. wanmus

    @ownz: susah nak cakap..sebab ramai memanggil sistem camni skim cepat kaya alaf baru dan bentuk baru yang pandai berselindung di sebalik undang2..sebab syarikat camni mesti tahu undang2 cuma diorang manipulasi undang2 supaya nampak betul..tapi akhirnya terrkantoi jugak..tapi tak tahulah..kita tunggu sehingga habis siasatan

    [Reply]

  17. wanmus

    @azizwan(dot)com: bukan minggu ni saja, mungkin sehinggalah siasatan selesai sebab ramai yang melabur jadi ramai yang nak tahu perkembangan terkini..

    [Reply]

  18. johan

    Aku kesian betul dengan bangsa aku sendiri. Semua skim cepat kaya ni KEBANYAKKAN tokey dia adalah org cina. Tapi yg masuk dalam skim cepat kaya ni KEBANYAKKAN org melayu kita. Kesian betul dah berkurun2 lagi diperbodohkan oleh bangsa lain walaupun benda macam ni dah terjadi kat adik-beradik/sedara-mara/kawan2/jiran2 sendiri. Utk pengetahuan kalian, pengasas Asia Ceramics Sdn Bhd ialah Steven Leong Guen Yeu dan Steve Lim. Member baik aku jugak buat benda ni, aku dah berbuih mulut nasihat dia tapi tak nak dengar sebab kelabu mata dapat duit banyak dan baru je berhenti keje n amik kete Wish baru.

    [Reply]

  19. mfadhly

    Aku ada pengalaman bab-bab kena tipu ni pasal rush oleh Bank Negara…aduh memang dah serik gila. Tapi aku rasa hairan kenapa perkara ni tak dibendung dari awal oleh Bank Negara…, Kenapa biarkan bisnes ni beroperasi sampi berkembang maju…Kalau tak boleh rasaya Bank Negara boleh clearkan pada masyarakat umum. Bisnes yang macammana bole sebenarnya dilakukan di Malaysia ni… Jangan biarkan rakyat dah kena… rasanya statement Bank Negara pasal isu duit-duit ni semua close macam tu sahaja dan rakyat tidak tahu… dan sebab-sebabnya terlalu umum sangat macam play safe… So korang fikirkanla…. Duit yang dihold oleh Bank Negara adalah Hak Rakyat… Perlukan ada pulangan semula kepada Rakyat yang dah kena tipu ni atau semua dikira sebagai harta kerajaan?

    [Reply]

  20. hagemaru

    klu ceramic tu x btl ngapa x serbu dulu-dulu lagi, atau saja tunggu syrkt dah ada untung besar br nak serbu, hasil serbuan tu nanti boleh le BNM & sekutunya enjoy, rakyat gak yang merana, nak cari duit tambahan pun semua x boleh, so bisnes apa ye yg dibolehkan di malaysia yang semua mampu buat.

    [Reply]

  21. naruto1

    betul tu. asal org melayu br nak naik jer, ade je yg dengki sgt. mcm bgs jer. cube jd org yg berbudaya sokong bisnes x kira bangsa. rezki plg besar pun dalam perniagaan gak. so salah ker kalo nk tmbh pendapatan kite. memandangkan ekonomi skarang pun bukanlah stabil. undang2 dunia byk x boleh tp Islam 2 kan mudah………..

    [Reply]

  22. risktaker

    “Kami menyeru semua pengedar agar bersabar buat sementara waktu ini.”

    itu semua ayat penyedap hati, tengok BuluhMas/Jai Network..lesap kan? Tepuk dada tanya selera nak makan besar ke makan kecik..hohoho

    p/s ada jiran aku tu siap labur semua duit VSS 21K..start semalam dah muncung 44 kilometer..apa nak tunggu lagi..tunggu sampai berjanggut ler..aku cakap sape nak dengo..bila BNM dah terjah..senyum kelat seumur hidup ler nampaknya..

    [Reply]

  23. wanmus

    @johan: tu lah..tgk je duit banyak sikit mula kelabu mata..dah jadi cmani, mulalah menangis tak berlagu

    [Reply]

  24. wanmus

    @mfadhly: ni semua sebab undang-undang..semua nak bukti. Ni mesti dah ada pegawai BNM menyamar jadi peserta kot. tu dah ada bukti diorang rush lah kot. Yang duit rakyat tu patutnya diterangkan kat semua..nak harapkan orang gi semak berapa orang sangatlah..paling kurang letaklah nama kat akhbar..

    [Reply]

  25. wanmus

    @hagemaru: Banyak, kat internet ni saja banyak program buat duit, tapi pastikan cari yang betull..

    [Reply]

  26. johan

    Hehe aku dah bgtau kat post yg awal2, bisnes bukan menguntungkan org melayu tapi CINA. Kan tokey dia CINA, yg korang igt bisnes ni bisnes melayu apa jadah? Bukan dengki tapi aku tgk bisnes model Asia Ceramic ni pun dah boleh tau tipu. Nak salahkan Bank Negara 100% pun xboleh jugak sebab kan dah terjadi dari dahulu lagi kes2 macam ni (illegal deposit taking) pak man telo, swiss cash etc. tapi org masih xcaya jugak, masih nak melabur jugak dgn harapan boleh dapat untung >10% SEBULAN. Sedihnya, org melayu majoriti yg join skim cepat kaya sebab nak kaya cepat tanpa berusaha.

    p/s : ramai org melayu xtau skim pelaburan terhebat kat malaysia ialah ASB. Xpenah terpikir ke unit2 yg dikhaskan utk non bumi cepat je terjual dalam masa 4 jam selepas dilancarkan. Tak tgk ke berapa panjang deorg punya barisan sbb nak beli unit2 yg dilancarkan under PNB. Org melayu mmg tak penah bersyukur. sori kalu kata2 aku ada buat org lain terasa, cuma nak membantu sahaja.

    [Reply]

  27. wanmus

    @naruto1: sebenarnya diorang ni sepatutnya terang betul-betul kat orang ramai kenapa diorang rush..apa salah syarikat tu..barulah orang faham..betul x?

    [Reply]

  28. wanmus

    @risktaker: standard lah bro. ayat penyedap hati supaya pelanggan tak banyak soal, padahal nak larikan dirilah tu..

    [Reply]

  29. wanmus

    @johan: yang ni saya sokong sangat2 bro..Cuba tengok berapa cepat jutaan unit amanah saham ASM yang dikhaskan untuk bumiputra dijual balik ke non-bumi habis dalam masa beberapa jam sahaja..

    [Reply]

  30. johan

    @wanmus

    Asia Ceramic diserbu kerana melanggar undang2 dibawah :

    1.Seksyen 25(1) Akta Bank & Institusi-Institusi Kewangan 1989 (BAFIA)
    Melarang mana-mana orang yang tidak mempunyai lesen daripada menerima, mengambil atau setuju menerima deposit

    2. Seksyen 4(1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan (AMLATFA) 2001.
    Melarang mana-mana orang daripada terlibat atau cuba untuk melibatkan diri dalam, atau bersubahat melakukan kegiatan pengubahan wang haram.

    Sebab tu diaorg rampas dokumen2 utk periksa betul ke Asia Ceramic terlibat dalam penjualan seramik2 ke syarikat2 yg lain. Kalau betul maskudnya Asia Ceramic ni adalah syarikat perdagangan dan tidak tidak termaktub dengan undang2 diatas. Terus terang aku mmg tak tau pasal market ceramic ni tapi utk set yg diorg jual dengan harga RM1000, harganya sangat2lah “overprice” dgn erti kata lain harga tak setanding dgn nilai barang. Tak caya cuba tanya org2 yg dah join CBC ni ada tak yang pilih utk ambil set seramik dan berjaya jual balik dalam harga lebih RM900? Ada ke?

    [Reply]

  31. bangsat

    aku nak tambah sikit… wahai si bodoh sekalian….aku ni hampir hampir jadi mangsa bisnis nih… nasib baik aku fikir panjang….
    Bisnis ni dimulakan ngan modal RM 900… dan pulangan ialah RM 950.. untung RM 50… tetapi…. korang tamak… maka akan tambah lagi untuk bulan seterusnya.. tambahan RM 425…seterusnya akan dapat untung RM 50 untuk bulanan seterusnya…
    PERNAHKAH anda fikir??? korang labor RM 900 +RM 425 = RM 1325… PULANGAN/UNTUNG RM 50 setiap bulan (kerana RM 900 delaburkan setiap kali)… berapa bulan korang akan dapat pulangan modal??? JAWAPANNYA 26 bulan…
    OLEH itu.. sesiapa lagi yang masih nak mempertahankan syarikat ini.. ADALAH BODOH KALI 2

    [Reply]

  32. johan

    @bangsat

    hehe sedara bangsat agaknya bahasa itu terlalu keras, tapi tulah kenyataannya. Mesti ko pun dah kena maki dgn org2 CBC ni kan pasal ko bgtau bisnes diorg ni menipu?

    [Reply]

  33. wanmus

    @johan: ooo..lupa plak ada ditunjuk dalam web bnm

    [Reply]

  34. wanmus

    @bangsat: sape2 pun kalau kata ceramic business club ni penipu mesti kena gelak dan kitakan bodoh tak tahu ape2 pasal bisnes..nak skrg tgk sape yang betull..

    [Reply]

  35. johan

    @wanmus

    Hm tunggu je lah perkembanga siasatn oleh BNM. Nampak gayanya lama juagk lah duit pelabur tu akan dibekukan. Kepada upline2 CBC, bersedialah untuk dimaki balik oleh downline2 korg. Disebabkan duit pun boleh putus saudara. Renung2 kan lah

    [Reply]

  36. WJK 7777

    aku nak tambah skit apa yg dikatakan oleh bangsat…sememangnya hg yg bangsat……memang dapat sebulan RM 50….tp hg plus x baucer yg bernilai RM 50..?kiranya dapat sebulan RM 100 la….dan 1 lg x plus point n bonus lg….kalau rasa lambat nak dapat alik duit tu hg stop la…x payah buat pembelian…..aku dah buat n aku dah dapat….so aku percaya dengan syarikat…..sekarang aku dah untung lebih dari modal yg aku labur….

    [Reply]

  37. johan

    @WJK 7777

    Saudara ada downline tak?

    [Reply]

  38. rocky

    ADOOOI NASIB BAIK AKU X JOIN. MEMBER AKU BERAPI2 CKP BOLEH JADI KAYA..

    [Reply]

  39. mfadhly

    salam sedare semuslim… ginila kite doakan supaya duit tu tak lebur begitu saja..kesian…soal saudara wanmus cadangkan letak kat suratkhabar memang idea bernas tetapi ada masalah jika peserta kakitangan kerajaan ada kemungkinan dibuang kerja sebab terlibat bisnes sebegini…Dalam keadaan bermasalah sama-sama kita fikir penyelesaiannya…supaya semua orang sedar ia ada pro & kontra bisnes sebegini…

    [Reply]

  40. wanmus

    @rocky: hehe..memang dulu boleh jadi kaya tapi sekarang,,kayap..hehe

    [Reply]

  41. wanmus

    @WJK 7777: rilex bro..jangan nak marah-marah. Mungkin semua ada salah silap.

    [Reply]

  42. wanmus

    @mfadhly: betul jugak tu. takpun watlah satu function utk sape2 leh semak nilai bayaran balik. tapi macam susah je nak dapat duit balik..hoho..biasalah, bisnes besar, risiko pun besar

    [Reply]

  43. mfadhly

    sebenarnya kita boleh bawa isu ni masuk parlimen kenapa Bisnes seangkatan camni ble ada kat Malaysia Cuma takde YB yang willing nak tolong je… banyaktu duit rakyat takkan kerajaan tak boleh bantu ye? Takpun kerajaan buat investment money dari BNM tu buat melabur or buat forex trading ke dan bagi keuntungan sama rata pada rakyat(cthnya dapat rebet)…huhuhuhu semakin banyak rakyat pegang duit makin rancak ekonomi negara dengan banyak proses jualbeli…aduh dulu belajar ekonomi tak habis lagi..ni cuma cadangan nak setelkan duit diorang yang melabur je…

    [Reply]

  44. John

    padam la muka kat sapa2 yg duk kutuk aku selama ni sebab tak join ceramic..hahahaha..aku tgok plan marketing dia pun dah scam..kuangkuangkuang..

    [Reply]

  45. Mr.x

    alar,nk uat cmner da nk jd kte sme2 redha je lar ngn ketentuan tuhan…t`lajak prahu bleh di undur t`lajak duit BANK NEGARA ar masyuk tol ak????…sme2 larh kte rnung2 kn dan slamat beramal…ibarat jatuh di timpa kontena….ak lg ar,keje benti dh, nie nk tggung kete rm200,000 nie msak2..

    [Reply]

  46. wanmus

    @mfadhly: ahli politik duk sibuk lompat parti, rasuah, dan macam-macam lagi, mane sempat nak tgk keadaan rakyat ni.hohoho..duit tak dituntut tu memang akan masuk rezab negara tapi sampai bile? bagilah rebat kat rakyat ni..

    [Reply]

  47. wanmus

    @John: sesape terselamat dari join ceramic ni, bolehlah tersenyum, cuma yang join tu muka akan ketat tak tahu sampai bile..

    [Reply]

  48. wanmus

    @Mr.x: bro join ke? perghhh..kete ape sampai 200,000..memang bro kayalah..

    [Reply]

  49. ongkal

    Keta yg mahal2 tu hantar balik kat bank, pakai Viva je. Hati pun senang. Lain kali kalau org ajak masuk apa-apa bentuk bisnes mcm ni, pekakkan telinga je.

    [Reply]

  50. ceramic bodo

    Tu laa disebabkan tamak hancur ceramic..ceramic dari org bukan muslim..knp org ceramic nk mempergunakan agama demi kepentingan..last skali dah di siasat..harap ini jadi pengajaran.duit yang dah dibeku tu x yah dipulangkan biar laa lesap mcmtu je..supaya dpt merenung kesalahan..sbb duit ceramic pon makan atas kepala org..

    [Reply]

  51. james

    tingalkan laa ceramic…jgn diperbodohkan lagi….org kita jadi makin malas nk timba ilmu sbb bende bodo ni…kenyataan confrim untung x leh di pakai sbb dlm dunia ni x der jaminan…jgn mudah tertipu..jaminan dari ceramic x masuk akal n terlalu bodo..

    [Reply]

  52. wanmus

    @ongkal: sebaiknya kalau tak mampu, jual je balik kete tu. pakailah kete kecik2 yang konfirm mampu bayar..

    [Reply]

  53. wanmus

    @ceramic bodo: ada juga kaum lain join ceramic, bukan melayu je, cuma nampak sangat cina dah boleh hidu yang bisnes ni takkan kekal lama, so diorang tak join..kita ni je yang mudah sangat kene tipu sebab apa?? sebab semua nak cepat kaya..

    [Reply]

  54. wanmus

    @james: bukan kene tinggal, tapi terpaksa tinggalkan sebab dah senyap dah.tak tau bile akan dilepaskan BNM. so kepada semua, lepas ni berfikirlah panjang2 nak join bisnes mana-mana. Tak ada perniagaan yang telah dijanjikan pulangan tetap setiap bulan. Kalau ada, tu bukan perniagaan tapi tu money game sahaja..

    [Reply]

  55. Hang Jebat

    Apa la cakap bodoh-bodoh ni. Bank2 besar kat US pun lingkup. Lingkup pulak tu sbb bisness dah tak boleh jalan. Orang kita ker yang kat US tu? Ceramic tak lingkup pun, bisness ok, tpi orang luar yang lingkupkan. Si Johan n Si Bangsat ni mmg tak faham bisnes ceramic.

    [Reply]

  56. risktaker

    hohoho..kisah jiran aku yang menyertai Ceramic dgn wang VSS sebanyak 21K. semakin banyak fahaman rupenya disebarkan kpd upline agar di perturunkan kpd downline..syarikat cuma di audit BNM..alahai!!!!kenapa la kalau dah tertipu susah nak sedar ek..itu semua alasan tuk tokey beso lari p oversea beli banglo persisir pantai dan hidup senang lenang tanpa gangguan..kekekeke..cek akan dihantar lagi… don’t worry..tunggu la..kalau tak caya cakap aku nih..tunggu sampai lepas raya..hahahaha..memang berjanggut..lama2x org pun dah lupa..

    tengkorak ko..dah tentu BNM bekukan maksudnya FREEZE..hohoho..syarikat ape pun tarak boleh bikin, nak tunggu durian jatuh ke tanah atau nak jolok je durian tu cepat sikit boleh makan walaupun belum ranum..wakakakaka

    peace

    [Reply]

  57. d0bl0gg3r

    Beginilah modus operandi yang orang Malaysia mesti (WAJIB) kene ingat. Aku dah terkene skim berasaskan prepaid Celcom dulu nih. Lepas dari tu aku xde dah join mana-mana waima Ceramic Club sekalipun.

    Keje aku, tunggu dan lihat je program-program cenggini rebah dan tergolek…

    [Reply]

  58. james

    nnati aku bukak ceramic baru..join semua bawah aku dari duk kayakan cina..baik korang kayakan aku…hahhahahaha..hancur ceramic

    [Reply]

  59. WJK 7777

    tgok la laman web ceramic…sampai sekarang ada lg…dari apa yg aku dapt tau dari otai2 ceramic downline semua x payah risau…sumber bank negara plak kata ceramic diserbu sebab ada mlm lain yg jeles dah report….mana ada ceramic amek deposit haram..?semuanya ada urusan jual beli…tepuk dada tanya selera….kalau bank negara conformkan ceramic x bersalah meletup la bisnes ni…masa tu la org yg dok pelekeh ceramic akan terpingga2….aku dah buat and aku dah dapat….so percaya atau x terpulang la….

    [Reply]

  60. tahit

    aku xtau pepe…

    [Reply]

  61. zackaroo

    Siapa yang komen negatif ,tidak kenal maka tidak cinta .
    Ahli Klub Siramik di beri P&A Insuran Takaful RM15,000 ,Khairat kematian membantu ahli2nya selama ini sejak 2 tahun berbayar .
    Membantu sekolah miskin dengan derma peralatan komputer ,Membantu ahli nya membangukan perniagaan E-Mart dan Cafe di-seluruh Malaysia.
    Keahlian nya melojak sehingga hampir 40,000 .Ahli klub siramik tidak satu pun tertipu atau ditipu,kesemua ahlinya bahgia memperkukuh silatulrahim mendapat pembayaran mengikut jadual matang yang ditetapkan.
    Siramik klub tidak saperti perniagaan MLM lain hanya mementingkan pendapatan dan jualan dengan sistem yang menindas dan paksaan .
    Ternyata ada pihak yang iri menjadi talibarut ..Akan kita ketahui …
    Kalau anda bijak bistari,terdapat syarikat lain yang meniru perniagaan siramik sejak beberapa bulan lalu.
    Tidak kira lah perniagaan siapa cina,melayu,india yang penting hatibudi nya ciptaan yang esa , dapat membantu buat pendapatan sampingan dari negara di kuasai perompak dan penyamun .
    BNM harus menilaikan kebaikan dari keburukan sekian lama CBC bertahan tidak berlaku sedikit pun penyelewengan .

    [Reply]

  62. Dedik

    Rasa nya yang punya negatif taught ini pasti mereka yang memburukan dan mungkin bersubahat utk emnjatuhkan kesenangan orang .

    [Reply]

  63. Dedik

    Sebenar nya mereka yang sakit hati mahu melihat kejatuhan CBC tidak mengenali Sistem yang termudah dan terindah sistem ini sabenar dapat membantu mereka , mereka ini antara orang2 yang tidak dapat mempengarohi ribuan ahli CBC jadi hati jadi sakit dong…. melihat kejayaan orang , kalu ngak bisa join CBC join saja yang murahan aje di…..

    [Reply]

  64. supcendawan

    @ WJK 7777 : klu stakat website jer ader watper? website buluhmas pun ader lg! huhuhu

    [Reply]

  65. wanmus

    Susah sebenarnya nak cakap bila sesuatu syarikat kene serbu ngan BNM. sebab seperti saya cakap, akaun syarikat kene freeze. So akaun ini takkan dilepaskan selagi sisatan tak selesai.
    Satu lagi, betul jugak bro rohaizad cakap tadi, takkanlah bodoh2 BNM nak gi serbu tanpa bukti kukuh. Kalaulah ceramic ni lepas, mesti malu giler BNM..so fikir2lah sendiri..

    [Reply]

    Aziz Make Right Reply:

    Pembetulan, kalau ceramic lepas dari siasat dan boleh beroperasi semula..
    Itu adalah tanggungjawab. Hal BNM pula, takde kaitan dengan “malu”.
    Itupun tanggungjawab BNM bila ada aduan.

    [Reply]

    wanmus Reply:

    maknanya Seluruh Sistem Ceramic sebelum ni tak betul. cuba tengok sekarang, semua sistem dah lain dari dulu kan? BNM yang sound suruh tukar sistem tu. Kalau sistem tu betul, kenapa nak tukarkan? haaaa…sistem tu tak betullah tu..

    [Reply]

  66. risktaker

    ni aku kekadang nak hamun je kalau tak paham bahasa..hohoho..kalau dah nama BNM terjah..mimpi sampai tahun baru pun blom tentu dpt balik ape yg telah dikorbankan..aku setuju dgn “supcendawan” dan aku kasi quote sikit ayat penyedap rasa ni “TEMPOH SIASATAN BANK NEGARA (BNM) KE ATAS BULUHMAS TELAH MENCAPAI TEMPOH 90 HARI. OLEH ITU, BULUHMAS MASIH MENUNGGU MAKLUM BALAS DARI PIHAK BNM MENGENAI HASIL SIASATAN. DIHARAP KEPADA SEMUA PROMOTER AGAR DAPAT BERSABAR DAN KAMI AKAN MEMBERIKAN INFORMASI DARI MASA KE SEMASA”..mana pegi semua janji tu..hohohoho..tu kira melayu tu, kalau bukan melayu..tekup mukalah bila downline datang serang kat rumah mintak cek..hohohoho..

    [Reply]

  67. wanmus

    @risktaker: tak tahu dah nak cakap bro..bagilah diorang peluang untuk bersuara..sebab nak cari upline semua dah lari mane ntah..

    [Reply]

  68. Dedik

    Nama BNM boleh Suka2 ceroboh Syarikat Kalau tak salah , Apa Negara Malaysia tidak ada undang2 , setiap tindakan BNM syarikat pasti bersalah .Apa tak ada proceding Peguam Syarikat meminta bukti menunjukan tindakan di ambil atas apa alasan .dan BNM mesti menunjukan bukti tindakan mereka , “tidak di persalahkan melainkan telah dibuktikan bersalah” , tindakan yang dilakukan oleh BNM atas dasar maklumat ytidak yang tak nyata , jadi untuk membuktikan kesalahan BNM ceroboh syarikat supaya bukti tidak dilarikan . Sekiranya Penguam syarikat dapat membuktikan pecerobohan tiada bukti yang nyata , Kes akan di bawa ke mahkamah .
    Syarikat berfungsi menaikan ekonomi negara dan menggegajikan orang ramai .Syarikat ada hak untuk menyoal berdasarkan alasan . Kerugian reputasi dan maruah sabuah syarikat tercemar apa pun syarikat akan lakukan .
    Tetapi jika ada unsur penyelewengan syarikat akan didakwa di mahkamah jika tidak kes akan tidak bemacam alasan lah BNM akan berikan .
    Tak cukp …….. cukup …

    [Reply]

  69. wanmus

    @Dedik: betul tu. BNM takkan suka-suka pergi kacau bisnes orang kalau diorang takda bukti nyata untuk serang bisnes tu

    [Reply]

  70. tugau

    aku ni panas dengar org melayu cakap bangsa sendiri.bkn apa kalu dorg nk join apa-apa pun saya xkesah tp jangan la bandingkan org melayu dgn cina.sebab tu la bangsa melayu ssh nak naik.melayu nk naik org dh keji mcm-mcm.bila cina jatuh bankrup, korg xbising x riuh satu kampung.pelik tul la org melayu ni.kalu melayu nk naik biarkan la,lagi bgs kita sokong sama-sama.yang korang nk bising-bising tu kenape?yang rugi dorg bkn korg.kalu korang nk bising pun apa korg dpt?duit?dapat maki ada la.

    [Reply]

  71. xx

    aku rasa bos dia dah sampai kouta dia laa…target dia nk rm1B dah jejak…so dia suruh la BNM siasat….tp 1B tu dah keluar awal2…hehehe….sbb makin ramai ahli makin banyak duit yg nk kena keluarkan…lagi2 ahli yg dah 3 4 tahun masuk…so bos tu dah rasa rugi laa…lagi2 yg banyak downline tu…lagi rugi bos tu…baik suh BNM sisasat…pastu tutup company…bayar denda yg xsampai 1juta..pastu daftar nama company lain….bukan susah pon…lagipun dia cina..aper ada hal duit haram ke halal…tul x?

    pandangan aku bab dapat reward tu sbb company dia banyak hasillkan jutawan…sama gak macam hai O…tu yg dapat award tu…pastu duit company banyak….mesti laa banyak buat keja2 amal…sama gak lau nk dapat title dato’..korang sponser laa apa2 program ke….buat amal ke,….yang penting sultan tau….bila sultan berkenan…dapat laa title dato’….hehe

    p/s:bukan aku ckp buat amal tu salah tau….jgn salah angap lak…

    [Reply]

  72. qena

    hallo guyz,

    Aku pon ahli gak, baru nak masuk 3 bulan ambii pekej 900, rancang tu nak tambah 15k, nasib tak teruskan,loan dah lulus plak tu. Ape-ape hal pun aku harap pada semua agar dapat balik modal kita. Dan jangan lupa niat asal kita masuk bisnes iaitu nak ubah cara hidup kita

    [Reply]

  73. wanmus

    @xx: betul bro..sokong ayat bro tu..biasanya cina memang camtu, dah sampai target kaya dia, tutup company pastu bukak company lain. SSM bukan amik tahu sangat pun. asal bayar yuran, jalan je..tulah susah bila sistem kerajaan takde kesefahaman.

    [Reply]

  74. wanmus

    @qena: tak pernah dengar lagi syarikat macam ni bila kena dengan BNM, mereka pulangkan balik duit pelabur atau peserta. Biasanya akan senyap camtu je masuk rezab negara..hohoho

    [Reply]

  75. Dedik

    akan menjadi sejarah , hari ini bonus di bayar , BNM bukan penyamun tarbus

    [Reply]

  76. w

    fu8king shit

    [Reply]

  77. alfie

    hehehe……..lagi baik korang sumer masuk Clickbank,untung riban2 kalau kener caranya,cumer check tuh,kener tunggu 40 hari untuk clear,kalau BNM kacau gak,suruh staff BNM yg bodoh tuh contact Clickbank,aku gerenti,BNM sure kener fire dgn Clickbank,silap2 kener saman…….setakat nih,dua otai Clickbank belum pun lagi kena serbu dgn BNM,agaknya BNM pun dah maklum dgn,Clickbank,buat duit melalui affiliate yg terbesar di dunia,kalau BNM tak kenal Clickbank,maknanya,semua staf BNM tu keldai dan buta IT belaka……

    [Reply]

  78. Dedik

    W@ Why so angry u must one of the cul[rit M—– F——

    [Reply]

  79. supcendawan

    @wanmus : “@qena: tak pernah dengar lagi syarikat macam ni bila kena dengan BNM, mereka pulangkan balik duit pelabur atau peserta. Biasanya akan senyap camtu je masuk rezab negara..hohoho”

    jd rezab negara ker? bagus la klu camtu. Rasanya kte patut berterima kasih kepada peserta2 ceramic ni kerana menyumbang kepada aset negara yg seterusnya akan digunakan untuk pembangunan ekonomi dan kesejahteraan rakyat berbilang kaum. Terima kasih.

    [Reply]

  80. wanmus

    @Dedik: mestilah marah, kalau saya join pun saya akan marah..

    [Reply]

  81. wanmus

    @supcendawan: biasanya rampasan dari kerajaan dan kes tu tak selesai atau ditutup, memang akan dianggap sebagai harta kerajaan

    [Reply]

  82. siti

    BNM selalu serbu tanpa fikirkan rakyat yang dah melabur ribuan ringgit.Kadang2 BNM salah tapi tidak mahu nampak salah mereka dan mencari mengorek mana saja agar tak nampak mereka TERSALAH serbu.Nak jaga imej konon…Sepatutnya beri masa agar pihak yang menjalankan urusan menyelesaikan segala urusan atau beri ketentuan masa supaya semua pelabur dapat ambil semula duit pelaburan sekurang-kurangnya.Ini tidak BNM terjah saja.Ini ke CARA kerajaan membantu rakyat .!malysia konon2nya.BNM aniaya rakyat…

    [Reply]

  83. Dedik

    Saya setuju dengan siti , kalu nak siasat bukan car menyerbu itu nama nya bacul ,ni tidak main serkap jarang je ,Keterlaluan ………. habis barang2 staff BNM
    Antirasuah sepatut nya menyiasat BNM .

    [Reply]

  84. wanmus

    @siti & Dedik: Ada tak Polis kalau nak serbu penagih bagi penagih hisap dadah habis dulu stok baru serbu?? Paling kurang pun bagi sedut sikit baru tangkap sebagai bukti mereka nampak diorang ni hisap dadah.

    Sama juga dengan ceramic ni. Kalau takde orang melabur dan takde bukti hitam putih orang betul2 melabur dalam ceramic, macamana dia nak wat serbuan. Tu diorang amik masa nak wat serbuan sebab ikatan undang-undang dah macam tu.

    [Reply]

  85. supcendawan

    @wanmus : Aiseh…jgn la samakan peserta2 ceramic ni dgn penagih dadah, kecik hati diorang. Huhuhu…

    [Reply]

  86. x caya

    aku kalau x kerana anugerah yang ceramic dapat aku x join ceramic ni.. masalahnya anugerah yang dapat tu kementerian sendiri yang bagi siap disampaikan oleh PM sendiri..tahun lepas pah lah yang bagi n tahun ni najib plak yang bagi. kalau kerajaan bagi anugerah then serbu syarikat macam ni lagi memang buat naya pada rakyat..fikir2 la sendiri.. kalau syarikat betul2 x illegal janganlah bagi anugerah..sebab percaya pada kerajaan la aku join business ni.. sekarang????? x salah aku yang swisscash hari tu pun diserbu dekat2 nak umum bajet…macam ada yang tak kena je..

    psst: macam dirancang plak….

    [Reply]

  87. x caya

    aku ni penyokong setia kerajaan..kalau ceramic ni pun dihentikan… faham2 je la………rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.. cukup2 la ambil duit rakyat yang tidak bersalah…kalau ye pun bagi la balik duit yang dilaburkan… kesian kat diorang.. bila SPRM nak siasat BNM plak???????????????

    [Reply]

  88. Tok Mat

    Ceramic dah kena siasata BNM ye….
    Terima jelah dengan seadanya….. :)

    [Reply]

  89. wanmus

    @supcendawan: bukan nak samakan diorang.nak ceritanya serbuan pihak berkuasa tu tak pilih siapa. sekali diorg nak serbu, diorang serbu je.

    [Reply]

  90. wanmus

    @x caya: kita tengok di sudut yang positif. Serbuan takkan dibuat jika masih bukti tak cukup. Kalau sebulan dah cukup bukti, sebulan tu lah diorg serbu terus. Kalau setahun belum cukup bukti, tunggu sampai cukup dululah.

    [Reply]

  91. x caya

    anugerah yang krjaan bagi tiu??? jawab2…. dah 2 tahun berturut2 asia ceramic dapat anugerah. bukan calang2 nak boleh bagi anugerah asia pacific enterpreneur tu..mcm2 syarat kena penuhi sblm dpt anugerah tu….jawab la…..bagi2 anugerah pastu serbu… camtu ke??
    rakyat ditindas , rasuah didahulukan… ini alasan kukuh…sapa boleh jawabb????

    kalau x dapat anugerah mmg aku x masuk……full stop

    jawwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbb la!!!!!!!!!!

    [Reply]

  92. wanmus

    rileks bro..kita tgk hasil siasatan dulu

    [Reply]

  93. supcendawan

    @x caya: Anugerah asia pasicifc international keris award tu dari kerajaan ker???? cube tgk nie: http://www.honestyenterprise.com/award2008/organiser.htm

    Pegawai2 kerajaan cuma dijemput sebagai Guest of Honour, termasuklah ex-PM Tun Pak Lah. Bukannya anugerah tu datang daripada diorang, tp cuma dijemput utk menyampaikan anugerah tu, utk mengelirukan orang ramai. (sambil menjual nama pemimpin2 negara)

    Huhuhu….

    [Reply]

  94. tok janggut

    aku plg x stuju ngan org2 yg x tau apa2 pasal bisnes tp ckp yg bukan22…kepd usahawan2 cbc jgn panik..insyaallah kita dpihak yg benar.ingat niat asal kita join..lgpn ni bkn kali pertama kita kena serbu..kalau dbuktiAN X BERSALAH BIS KITA YG PALING NGETOP..kalau nak wak biz tgk kaum dulu alamatnya sampai bila pun mcm tu la melayu..

    [Reply]

  95. Mahathir

    Melayu mudah lupa , Melayu mudah lupa , Melayu mudah lupa
    Melayu penoh hasad , iri dan dengki sesama sendiri
    Melayu penoh hasad , iri dan dengki sesama sendiri
    Ini tidak dapat dinafikan sehingga hari ini .
    Mereka seakan sakit hati melihat anak bangsa nya ,jiiran senegara , seagama nya maju mempunyai kelebehan .
    Mereka tidak mahu mempelajari nya , malah memilih untuk mengkhianati nya .
    Carilah ilmu biar sampai kenegri cina
    Carilah kebodohan di fikiran melayu itu lah tafsir kamus purba
    Melayu mudah lupa melayu mudah lupa

    [Reply]

  96. x caya

    kata suruh sertai perniagaan franchise….
    kata suruh jadi usahawan…
    kata suruh jangan ketinggalan dalam bidang IT…
    kata suruh majukan ekonomi negara…
    kata suruh perjuangkan melayu..
    kata suruh kena bersaing..
    kata suruh nak jaga melayu..

    last2….

    MELAYU JATUHKAN MELAYU ..
    YANG KAYA TERUS KAYA..
    YANG MISKIN TERUS MISKIN..
    AYAT POYO “NAK PERJUANGKAN MELAYU” KONON…
    YANG KAYA “MELAYU” TERTENTU SAHAJA..
    RASUAH BERLELUASA

    NEGARA ISLAM??

    ADA JUDI..
    ADA ARAK..
    SPORT TOTO TAK DISERBU…SAH-SAH DAH HARAM..
    SIAP KUAR DALAM PAPER LAGI TIAP2 HARI NOMBOR 4D
    ADA DISKO..

    PIRAAAH….MELAYU MUDAH LUPA??
    SEBAB MELAYU LAH MELAYU MUDAH LUPA..

    [Reply]

  97. bijak

    nak jadi bijak????

    aku http://www.utusan.com.my aku baca..
    http://www.harakahdaily.net pun aku baca..

    confirm jadi bijak…
    sebab baca di kedua-dua pihak..hahahaha….

    [Reply]

  98. wanmus

    @supcendawan: yup, anugerah tu cina sesama cina jugak yang keluarkan. ntah2 diorang bayar kot untuk dapat anugerah, cina ni bukan boleh harap sangat. depan orang je nampak baik

    [Reply]

  99. wanmus

    @tok janggut: bukan salah melayu tapi salah orang yang join dan buat program ni. asal nampak jalan cepat kaya je join.

    [Reply]

  100. wanmus

    @Mahathir: tengok, sape sebenarnya kutuk bangsa sendiri? awak yang kutuk melayu teruk-teruk. Kami disini tak kutuk sape yang join cbc tapi just minta bersabar n tunggu, nasi dah jadi bubur. Nak marah pun wat ape sebab memang terbukti cbc kena serbu ngan BNM

    [Reply]

  101. wanmus

    @bijak: awak memang bijak. camnilah nak tahu yang sebetulnya, baca sumber dari kedua-dua belah pihak.

    [Reply]

  102. supcendawan

    @wanmus: aku rase pelik skit pasal anugerah2 tu. Semua dikeluarkan oleh organisasi cina, tp knape mereka pilih “keris” sebagai nama anugerah? Knape x anugerah “pedang” ker? anugerah “tanglung” ker? anugerah “phoenix” ker? anugerah “naga” ker? Jawapannye mudah, sbb “keris” tu sinonim ngan melayu. Dari awal lg mereka dah rancang semua nie, mereka nk tarik minat org melayu utk join benda ni. Ni yg buat ramai org tertipu, mcm saudara “x caya” tu. Asal menang anugerah je, kira bagus la. Kaji dulu anugerah2 tu dtg dari maner.

    [Reply]

  103. supcendawan

    @tok janggut: niat x menghalalkan cara. cara cbc MUNGKIN x selari dgn undang2 negara.

    [Reply]

  104. kiroro

    ape cite latest pasia cbc ni ye??aku baru je join 20hb 7 2009..tup2 kuar tenet kate kene serbu BNM..huhu…sedihnyer ati aku…aku harap cbc dipihak yg betoi.. aku kalu tak nk join hai o,tp bos aku rekomen masuk cbc sbb bulan2 de incme..cm hai o kita kene buat loan berpluh ribu, dh tu kalu takde dwline xde la duitnyer..cbc dpt gak bulan2 walaupun takde dwlne..tp 2tahun baru pulang modal yg dkeluarkan..tp aku xkisah..member aku masuk hai o lg kesian..business xjln sbb ramai dh org join, skrg dok bayaq duit loan yg dia buat utk sertai hai o..

    [Reply]

  105. supcendawan

    @kiroro: sudah jatuh, ditimpa set pinggan mangkuk ceramic!

    [Reply]

  106. wanmus

    @supcendawan: betul bro. banyak cina guna benda berkaitan melayu sebab nak tarik melayu..contohnya mee kuning cap masjid, teh wangi cap masjid, semuanya dikatakan dari tokei cina. Tapi sape beli? kita yang melayu jugak sebab nampak cap masjid..

    [Reply]

  107. wanmus

    @supcendawan: betul tu.berniaga tak salah tapi skim perniagaan tu yang salah, jadi tetap salah

    [Reply]

  108. wanmus

    @kiroro: memang ada income tiap2 bulan tapi salah kalau pelaburan camtu. mane ade berniaga untung tetap..tu bukan berniaga namanya. so dah terang-terang salah. Hai-O kenapa tak kena serbu? sebab Hai-O menjalankan MLM yang betul.MLM kene cari orang baru dapat komisyen, dan ini je teknik MLM yang dibenarkan…yang lain Skim Cepat Kaya

    [Reply]

  109. hyde

    webpage dia pon dah ilang dah….

    [Reply]

  110. wanmus

    yup..just ada “Site Under Maintenance”

    [Reply]

  111. nak tahu

    sapa2 tau perkembangan terkini x ttg cbc??

    [Reply]

  112. betul la

    Oooo…baru aku tahu kisah sebenar..
    baca utusan.com dengan harakahdaily.net

    bijak ni memang bijak la..

    [Reply]

  113. kencana

    just nak share skit… setahu aku la kan.. bila nama MLM atau Multi Level Marketing ni mmg ada syarat yang ditetapkan oleh BNM. Itu klu yang ada lesen laa.. BNM akan bg tempoh jangka hayat perniagaan tu.. x sure bape lama. Sbb tu klu korang perasan, mana-mana syarikat MLM yg baru akan ada kepala syarikat MLM yg dah down atau lingkup. Mmg tu keje diorang.. Lompat2.. mcm lompat parti gak.. huhu..
    Ni lg satu, setiap kali syarikat MLM baru buka mesti dah ada yg kaya.. mana datangnye?? jawapan dia.. mereka akan panggil org-org yg dah berjaya dgn syarikat MLM lain sblum ni dan akan deal sesuatu.. Bkn aku kata.. tp org yg berjaya ni sindri kata.. sbb tu klu kwn2 aku tipu bwk gi mana2 meeting.. dgr diorg nyer crite.. ayat power giler.. aku sengih je….
    Dan secara logik dan hakikatnyer plak.. lebih ramai yg rugi dari kaya… sebab apa?? aku bg cth: Level1=10org, L2=100, L3=1000, L4=10,000, L5=100,000… cukup aku tunjuk smpai 5 Level. Dah tentu Level akhir lagi ramai dari 9 Level sebelumnye.. so bila sampai masa confirm yg last x dpt apa2.. maknanye Level akhir ni confirm rugi.. maka jumlah org yg rugi lebih ramai dr yg berjaya.. pikir2kn lah…

    [Reply]

  114. xbijak

    co ni dh lebih 2 thn beroperasi..dah tentu2 dah ramai ahli… cuma yg aku bengang.. knapa baru skang nk serbu?..knapa baru skang nk kata ianya salah?.. kmana pg BNM? pihak2 berkuasa yg lain?

    bila ditanya…jawapan: dalam siasatan… sedar ke dorang (pihak berkuasa) setiap hari sepanjang mereka buat siasatan, brapa ramai yg dah masuk?..

    aku cukup kesian, pd org yg betul2 mengharap dpt membantu kewangan mereka…dan ada juga yg sanggup buat loan… dh la mcm nie..lagi kesian aku dgr bila ada yg menghentam/mengukutuk ada juga sampai mencaci/menghina…. apa salah dorang dkt org yg xda kena-mengena nie?

    kawan aku baru masuk buln lepas siap buat loan 10k, aku pn xtau nk ckp apa…

    [Reply]

  115. xbijak

    cuma yg Award2 yg dorang menang ni…based on apa eh? klu award senang2 bg kat company yg mcm ni… aku rasa anugerah keris..etc.. ni mmg xda value… apa pendapat anda?

    [Reply]

  116. kencana

    @xbijak: ntah la, susah nak ckp la benda cmni.. mmg xleh nk slhkn sesape.. aku rs adat dunia perniagaan.. ada permainannye tersendiri. Kerajaan sendiripun perlu wat perniagaan secara x langsung untuk ekonomi negara. Apa yg mereka bleh buat hanyalah berpesan.. keputusan tetap atas diri masing2..
    Kesian mmg la kesian.. tp sepatutnye sebelum menyerahkan wang pd perantara kena la bersedia dgn risikonye, bkn bersedia dgn keuntungannye saja.. setidak-tidaknye xde la menonggeng bila berlaku apa yg tak diinginkn.. silapnye situ je..
    klu psl award ni x brani nk ckp.. tp klu dpikirkn blk.. cth: klu xde lesen AJL, nape mereka x mohon klu dah bleh untung n yakin pd marketing plan mereka? Klu awal2 dulu mungkinlah sbb br nk naik. Rasanye suma brbalik pada permainan dlm sesuatu perniagaan. Mereka yg control market.. itu pendapat aku je la..

    [Reply]

  117. dino

    any way….setiap bidang ekonomi ada risikonya….rugi atau untung jangan kira sangat…jual pinggan mangkuk tak haram…jual barang curi haram,itu basic.ada rezeki ada untung,xde rezeki x delah untung…semua permainan dunia…jangan kecewa dengan dunia…dunia memang begini sifatnya….mana dunia yang ada untung saja?siapa yg suka mengutuk dia x memahami orang yang dah terkena…rugi bukan kat ceramic aje…semua bisnes ada risiko….lets move to target semua…

    [Reply]

  118. along

    semua di harap bersabar,suatu hari nanti kita akan berjaya

    [Reply]

  119. Dr Jeckyl

    Thanks for great infos, nasib baik aku belum join lagi. Dulu pun aku hampir-hampir nak join Sykt Mirza Gemilang dan main PQ kat Sabah nie..

    [Reply]

  120. wanmus

    @xbijak: seperti telah dimaklumkan, memang BNM telah sedia maklum cuma BNM perlukan bukti atau aduan untuk benda2 macam ni baru boleh bertindak. Tentang award tu, diorang pakat sama dia pun kita tak tahu..

    [Reply]

  121. wanmus

    @dino: betul semua perniagaan ada risiko tapi berfikirlah panjang sebelum sertai

    [Reply]

  122. wanmus

    @Dr Jeckyl: buat research dulu sebelum join lenkali tau

    [Reply]

  123. poli

    TAK PERLU KITA NAK MENGUMPAT ORANG. CARI SEJADAH PERGI BUAT BANYAK SOLAT JE. JANGAN CEMBURU DENGAN KEJAYAAN ORANG. NIAT DENGKI TU PERLU KITA KIKIS DALAM DIRI KITA. JAGA MARUAH BANGSA. JANGAN MEMAINKAN ISU BANGSA . CINA,MELAYU, INDIA SEMUANYA MAKAN NASI BUKAN ADA YANG MAKAN BATU. SO JAGA MULUT CELUPAR TU….. INSAFLAH WAHAI KAWAN. KALAU KITA TAK MAJU DALAM HIDUP….BERUSAHALAH! JANGAN DENGKI DENGAN ORANG LAIN!

    [Reply]

  124. kencana

    @ poli: mmm… cemburu tidak, mengumpat pun tidak, apatah lg dengki… kata orang “berkata benar walaupun pahit” untuk di dgr dan “marah tandanye sayang”.. orang yang tidak mahu melihat org lain teraniaya pasti akan buat sesuatu setakat yg trmampu.. org yg x kisah atau suka dgn kejatuhan org lain je yg akn duk saje dan mngambil kesempatan yg ada..

    xde sebab rasanye nk cemburu pada kejayaan org lain.. cuma persoalannye bagaimana kejayaan itu di capai? sama ada ‘berdiri atas kaki sendiri’ atau ‘menjadi pak turut yg x tau apa dbuatnye tu btul ke x’ ataupun ‘mengambil hasil penat lelah org lain yg masih x tau maksud sebenar kejayaan dan keuntungan’. (Kdg2 kita brniat baik nk bantu mngubah nasib org tapi kita x prasan yg kita dh merugikan ramai org)

    bak kata dino, kena faham permainan dunia.. ‘Untung & Rugi’. Klu kita RUGI tentu ada org lain yg akn untung dan klu kita ‘UNTUNG’ pasti akan ada org lain yg akan rugi.. Bezanya brgantung pada apa yg mereka untung atau rugi.

    [Reply]

  125. Mr Smart Work of KB

    aramai tiiii..
    sejak ACM di serbu ” toli kku nga tumirong nopo” hehehehehe, DIA sentiasa bersabar mencari sasaran…?!!!, any way.. benda2 cam ni lu pikir la sendiri.. kalau dah tau merugikan diri sendiri kenapa nak juga??? bagus kamu orang duduk diam2.. menampur bini…

    tumirog toli ku… nakatanud do ceramic!!!

    [Reply]

  126. Rizal

    Berani buat berani tanggung,
    Manusia ni kurang nak belajar dari sejarah,
    Aku dah ada kena dah sebelum nih,
    Aku belajar dari sejarah,
    Apa pon yang kita buat adalah berpunca dari kita sendiri
    masalahnya , bila dah kena
    ramai plak yang melolong?
    Dah itu jalan yang korang pilih, kan?
    Then nak menyesal plak?
    Appara…….
    Just grit your teeth and go on with your life
    Dunia nih luas
    Rezeki tuhan bagi cukup utk semua makhluk
    Yang penting usaha….

    [Reply]

  127. wanmus

    Tak perlu kutuk..tak perlu salahkan orang..tepuk dada, tanya apa kita dah buat akan buat..jangan tersilap jalan sudahlah..

    [Reply]

  128. getstud101

    4o ribu bukannya sikit…
    lihatlah pada undi nanti

    [Reply]

  129. newnew

    Kita tanye dulu ahli2 dia tertipu ke x..byrn dpt ke x..da kena serbu byrn dpt lg ke x..mane tau kn..bisnes xley kot c2 lalu kot sinun..buluhmas da kena serbu pun byrn dpt lg..caya x..?(aku bknlah ahi buluhmas walaupun tau)haha..

    [Reply]

  130. Mr.x

    wanmus:aku pkai nissan fairlady mkn x lalu ar pk nk byr…sape2 nk sambung byar allo ar…hutang ag rm60k jew…tp aku syukur ar modal ak labur dlm cbc nie da cover lik..tp an,mmg best gler ar jd org yg t`awal…sume dapat…ak juz nk cover kete ak nie jew,tp kondo ak kt damansara settle..sbnrnye ak bkn pew nk jual kete nie,ak nk angkat kete laen….bowsan ar pkai kete nie…nk try subaru baru lak…

    [Reply]

  131. wanmus

    @newnew: wahh tentang bayaran tu tak tahulah plk kalau masih bayar..tapi setahu saya, bila BNM serbu, akaun syarikat memang akan kena block jugak. so macamana syarikat nak bayar

    @Mr.X, wahhhhhhh..Nissan fairlady 2 pintu ke bro? biar betulll..hoho..ape pun, tahniah dapat merasa kekayaann..bukan semua beruntung macam tu..

    [Reply]

  132. bengang

    aku benang giler ngn ceramic.. baru je join rm3800 xsempat nak merase dah kene block camni.. sial tul ceramic.. penipu giler

    [Reply]

  133. abdfatah

    penat laa skrol nak baca komen nih…

    [Reply]

  134. wanmus

    @abdfatah: alaaa ni baru sikit..hehe..dah namanya cerita paling panas di abad ini

    [Reply]

  135. WJK 7777

    ada perkembangan positif dari pihak syarikat….ini apa yg aku dapat dari upline aku….:

    alhamdulillah…
    semua akan kembali seperti biasa mulai 10 hb ogos….

    1) company diambil alih oleh company berstatus berhad…..
    2)tidak ada lagi laman web promosi…hanya laman web syarikat dibenarkan….
    3)company sudah bersedia dengan lesen ajl dan lesen2 lain…
    4)aktifkan akaun dengan hanya RM88……

    [Reply]

  136. wanmus

    @WJK 7777: wahhh..ni cerita sudah bagus..

    [Reply]

  137. loloi

    no comment

    [Reply]

  138. tz_bktsereen

    Kita tengok sedari awal ramai yang suka membuat andaian dan syak wasangka terhadap isu ini. Kamu bertepuk sorak, mentertawakan kejatuhan orang lain, merendahkan kredibiliti orang, mengaibkan orang, mencaci dan menghina dengan orang tidak pernah mengambil satu sen dari dompet kamu…adakah kamu fikir cara kamu ini baik di sis agama? jangan main isu bangsa dan agama di sini. Lihat pada diri kamu sendiri adakah kamu sudah cukup bagus dalam kehidupan kamu dan amal kamu? Tanpa kamu sedar kamu juga orang yang tamakkan duit dengan membangkitkan isu panas untuk orang ramai komen agar kamu dapat duit dari setiap kali orang ramai membuka link kamu. Bukan itu saja, kamu sendiri dengan sengaja menggalakkan perbahalahan di dalam bangsa sendiri. Jangan hanya tahu mengecam orang sedangkan kamu sendiri tidak tahu perjalanannya. Sungguh mendukacitakan kerana Malaysia mempunyai rakyat yang hanya tahu menghentam dan bertepuk sorak di atas kelemahan orang lain dan yang lebih parah ialah …sungguh sedih Islam mempunyai penganut yang berhasad dengki dan bersyak wasangka (hukumnya apa ya?) hanya untuk melontarkan ketidakpuasan hati mereka melalui blog komen seperti ini tanpa memikirkan perasaan demi kepentingan sendiri. MasyaAllah!!! KIta amat sedih dengan tabiat begitu. Tukarkan kutukan kamu menjadi doa ikhlas. Itu lebih mulia. Bayangkan suatu hari nanti jika kamu pula berkeadaan seperti mereka dengan musibah yang lain…bagaimana perasaan kamu jika orang mengutuk dan menghina kamu? Doa orang yang teraniaya insyaAllah akan termakbul. Kita mahu kalian renung-renungkanlah dan potong atau ketepikan komen kita ini. Kita mahu semua orang baca dan berharap tuanpunya web ini telus. Terima kasih.

    [Reply]

  139. wanmus

    @tz_bktsereen: salam..saya sebenarnya tak menyebelahi mana-mana pihak..saya juga tak menyokong dan tak pula melarang apa-apa komen disini. sudah nama blog untuk kita kongsikan pandangan kita. Salah ke? Tulisan di blog ini hanyalah pandangan dari penulis dan pelawat..jika ada fakta, ianya dari mana-mana web yang dipercayai, dan selebihnya hanyalah pandangan semata-mata. Saya sudah nasihatkan supaya sama-sama faham erti perniagaan dan ini contohnya perniagaan yang nampak betul tapi ada yang tak betul…atau mungkin hanyalah rutin biasa BNM untuk serbu syarikat yang disyaki wat perniagaan tak betul..

    So, bila dikatakan pandangan, kita tak boleh kata pandangan itu salah atau betul sebab ianya hanyalah pandangan. Yang mengutuk tu memanglah salah dan tak sepatutnya dilakukan..Namun siapa saya untuk menghalang dari mereka berkata-kata?

    kerajaan pun tak mampu nak tutup mulut pembangkang, inikan pula blogger seperti saya nak menutup mulut (dan tangan yang menaip) para pelawat saya dari menaip ketidakpuasanhati mereka..

    So pembaca semua yang bijaksana, yang negatif jadikan sempadan, yang positif tu kita jadikan panduan.. Wallahualam.

    [Reply]

  140. bukan ahli

    member aku ramai yang masuk mende ni, tapi kenapa aku xmasuk walaupun aku 99% hampir masuk. mula2, mmg xnk join, tapi bila aku terdesak memerlukan duit, aku hampir2 masuk, namun aku x join jgk. member aku yang masuk, untung 40K sebulan, knape aku x masuk.
    member aku, untung 1K sebulan, kenapa aku x masuk.
    aku xpenah pn larang kawn2 aku nk masuk, yg mne da smpi 40K sbuln tu, aku xpnah nk suruh dia pk ape yg aku pk.

    aku xpnah doakn member2 aku jatuh drpd bisnes ni.

    aku xpnah dengki wpon member aku masuk 40K sebulan.

    tapi
    ape yg aku fikir, halalkah duit yang akan aku dapt kalau join bisnes ni…

    aku hanya berfikir..

    [Reply]

  141. hanyapandangan

    ape yg aku dgr same cam WJK 7777 ckp kt atas…wallahualam….

    [Reply]

  142. along

    yeah…Smua telah beri pendapat….ada yang Pro CBC dan yang Kontra.Ini lah Demo Kerasi….Kita bebas berfikir….Hukum Berniaga asalnya Harus.Org yg mnipu dlm mniaga HARAM duit mniaganya itu…Org yg JUJUR dlm mniaga Halal duitnya TAPI syaratnya jual barg yg HALAL. SO,Kita berfikir dan Berblog msti ada asas Agama dulu.Apa2 bznz yg menindas ahlinya hndklah kita JAUHI.Jadi,CERAMIC tu kat mana duduknya dlm Perblogkan kita skg nih….

    [Reply]

  143. WJK 7777

    xpayah la bertelagah sesama kita…..tgok sendiri pukulan anwar ibrahim dalam menjatuhkan kita….kita x nmpk….tp sebenarnya melayu dah berpecah….kenapa tun mahathir pecat anwar..?mesti ada sebabnya….so jangan la kita menjadi seperti anwar……bukan menyokong politik mana2 tetapi aku nmpk bangsa melayu akan berpecah 1 hari nanti…..

    [Reply]

  144. fokus

    apa berita terbaru ceramic marketing ni?

    [Reply]

  145. wanmus

    Sama-samalah kita tunggu result dari BNM..selagi tak ada keputusan hitam putih, tak perlulah kita panda-pandai nak keluarkn hujah dan kenyataan sendiri

    [Reply]

  146. sedulur

    @WJK7777…

    Bro apa citer perkembangan terkini CBC ni. Aku tgk ko je paling layak bagi
    info terkini pasal cbc ni. Aku tengah tunggu nak join yg pakej 6800 tu. Kepompom ok n tak ada masalah je aku terus join. Pandangan kau pun
    hebat sampai bangsa kau akan berpecah pun kau boleh nampak dah
    hari ni, tinggi betoi ilmu kau sejak masuk CBC ni.

    [Reply]

  147. supcendawan

    @WJK7777: Xperlu kaitkan anwar & tun mahathir dalam perbincangan ini. Diorang x join ceramic pun. Atau diorang mmg join?? Huhuhu…

    [Reply]

  148. hamba allah yang hidup

    insyaallah….hari ini pelancaran serta pengambil alihan yang telah disebut2….semua yang mengutuk pasti terdiam dan yang rasa seperti tertindas akan kembali ceria….ingatlah bahawa anda tidak pernah ditindas….cuma tersepit dicelah2 birokrasi kerajaan…wallahualam

    [Reply]

  149. puteri senja

    aku pun masuk gak dulu tp lps dia turunkan nilai untung dr RM 100 kpd RM 50 aku da mula x sedap ati dan dah stop repurchase. Aku bg alasan mcm2 kat uline nape x nak repurchase. Lepas 6 bln join dah leh rase la untung ckit tp bile dah start kena amik ev je ganti cek aku malas dah nak wat…..so instinct yg aku rase tu ropa2nye ada hikmah disebaliknye. Alhamdulillah..aku blom terlambat untuk bertobat…

    [Reply]

  150. nak tanya

    apa cerita sekarang ni ? leh dapat duat balik ke? tolong comment sikit

    [Reply]

  151. supcendawan

    xde update ape2 ker hr ni?

    [Reply]

  152. puteri senja

    nak update apenye..semua nganga jer…upline semua pakat off hp dan offline kalau x ari2 online..wakakaka..pdn muke kita…

    [Reply]

  153. wanmus

    tulah dugaan hidup..tapi tu yang org cakap bnm dah lepas tu betul ke? jawablah sape yang tahu..hohoho

    [Reply]

  154. sedulur

    Lepas apa kebendanya. Ingat orang2 dalam BNM tu cikai2 ke ilmu
    n level dia orang nk lepaskan mcm tu jer. takkan nak jadi mcm
    MBSA plak kot. lupakanlah…..untung sabut timbul, untung batu
    tenggelam….kesian bangsaku, di pergunakan bangsa lain
    dengan mudahnya. beruntung la bangsa2 lain kat negara ni.

    [Reply]

  155. puteri senja

    tu arrr..upline saye ade ckp gak nk terus join daftar baru RM 88 diaog tkr g sykt BERHAD..Tak nk ler pisang buah 8 kali….saye nasib baikje benti 5 bln lps..so x de modal sangkut ler…mula benti sbb tgk dah mula kalut company ni..dulu untung RM 100 aleh2 last tu untung RM 50 plak paksa distributor beli brg allmar diaorg plak..so dah tawar ati sejak tu…kire petunjuk gak la camtu…pada ahli2 lain bersabar la..lepasni banyak2 bermuhasabah diri..semua org buat silap…bangun semula dgn penuh makna dan semangat baru…..hehehe

    [Reply]

  156. wanmus

    @sedulur: tulah, kalau lepas bodo je, nampak sangat yang BNM ni main serbu je..tapi xkan jadi camtu kot.klau nak serbu main2, dah lamadiorg serbu camtu

    [Reply]

  157. wanmus

    @puteri senja: laa ye ke syarikat ni dah nampak goyah aritu? xtau pulak..mujur awak dah stop awal2

    [Reply]

  158. Dino

    Org bersabar akan berjaya…Orang yg brsabar ada juga yg tak berjaya…Camne tu

    [Reply]

  159. SeKaR

    Alahai puteri senja !!! Kesiannya awak sbb x fhm sistem perniagaan..ni sah masuk pun sbb fikir nak modal kecil untung besar. Itu bukan konsepnya cik adik oiii…x apalah kalau awak dah berenti..tapi utk pengetahuan awak, bukan nilai untung turun…untung RM100 (dari pakej terendah yg awak ambil tu iaitu RM 900) ditukar kpd RM50 kerana lagi RM itu dimasukkan ke dlm shopping point yg kita boleh redeem pelbagai baucher. selain dari baucer percuma yg diberi oleh syarikat utk pakej tertentu…kalau org yg mcm puteri senja ni beli pakej paling kecil nak kumpul shopping tu makan masa..so syarikat buat cara begitu agar semua orang boleh redeem baucer dengan banyak dan cepat…begitulah ceritanya (tu pun sikit jek cerita ..) Apapun teman bersyukur sebab kami dah berurusniaga seperti biasa bermula hari inii. Semua akaun ahli masih kekal dan activation fees RM88 utk aktifkan akaun. Sekalung tahniah buat pengurusan Ceramic kerana terus mengambil kira sokongan ahli-ahli tanpa mengira bangsa. Ceramic Mantap !!!

    [Reply]

  160. SeKaR

    Ralat > >> ditukar kpd RM50 kerana lagi RM i50 tu dimasukkan ke dlm shopping point yg kita boleh redeem pelbagai baucher ……

    [Reply]

  161. puteri senja

    ape2pun tahniah ler kat korang kerana teus percayakan ceramic…teruskanlah x de sape yg nak halang….duit korang sendiri yekk…

    [Reply]

  162. puteri senja

    lepas ni kalau kena serbu jgn salahkan BNM plak salahkan Suruhanjaya Sekuriti plak….huhu

    [Reply]

  163. sedulur

    Hati kalau dah tertutup dengan nafsu dan kebendaan semata2 ni mmg
    payah nak insaf dan terima hakikat. Ibarat najis, mmg busuk tp orang2 yang
    dah tertutup marta hati dia tetap takkan percaya. mesti nak di ciumnya
    najis tu biarpun sedikit…..lepas tu heboh….Ha betul la memang Najis….!!!.
    padahal orang dah tahu lama benda tu najis dari segi fizikal dan bentuk.

    [Reply]

  164. insaf dah.....

    sekar tu dah kire geng hardcore ceramic dah..pantang puteri cuit ckit melatih dia panjang2….teruskanlah sekar kalau dah pikir benda tu betoi….harta dunia x kemana….insaflah wahai kengkawan….

    [Reply]

  165. renungan

    saje nak mencelah..actually rase mcm xsdap ati je bce komen kat sini..sbb mcm nmpk kite org melayu ni xde perpaduan dah..bg yg ahli ceramic,tahniah krn ceramic msh trus beroperasi..Alhamdulillah rezeki kalian msh di situ..bg yg bukan,sama2 la kite doakan mereka berjaya..jgn la kita yg sama2 manusia ni menuding jari kate kputusan mereka tu salah..mereka pastinye sudah habis fikir sblm buat kputusan untuk terlibat dgn bisnes ceramic ni..klu bg kite bisnes ni xuntung or tipu or xkn berjaya,jgn la pulak kite marahkan mereka..hadiahkan la doa untuk mereka semua..biar kite same2 berjaya dgn jalan yg kite pilih..Allah mst ade sbb utk gerakkan hati kite semua dgn kputusan berbeza..klu semua org keputusannye same,hilanglah seri manusia kat dunia..kan?? psl bisnes ni,sy rase tiada bisnes yg tipu..semuanya betul..ade jual beli..ade transaksi..mgkin ianya jd salah juga krn manusia yg menetapkan plbgi syarat,lesen dan mcm2 lg..Allah xde pun keluarkan sume lesen tu..yg penting,akad jual belinye ade,syrat wajid dan sah dituruti..so,pk la scr positif..jgn tuding jari..jgn salah menyalahi..saling mendoakan dan saling menyokong..InsyaAllah Islam dan melayu terus bersatu..Amin..

    [Reply]

  166. dino

    Renungan…..Kalau suma org brfkr dn berblog macm kau kan sng skit…Bila kita nk prepare for this coming merdeka lak…Org2 ceramikkan dh berduit ps ni….

    [Reply]

  167. wanmus

    Betul tu..pikirlah sendiri..kalau rasa benda ni betul, teruskan..tak ada yang melarang..tu duit anda..tapi nak belanja sekali sekala leh jgk..heheh..

    [Reply]

  168. @yid

    Ceramic kini sudah berwajah baru…
    Semangat yang baru…
    Dan lebih mantooopppp…
    dengan…….. Ceramic Business Focus BHD.

    [Reply]

  169. Hamzah-Scott Paper

    renungan >Saya sokong sepenuhnya pendapat anda bernas dan tidak memihak mana2 pihak. Kita seharusnya banyak belajar dari banyak pembaharuan galakkan dan nasihat dari sumber2 kerajaan. Tidak ada mana2 kejayaan tanpa usaha.
    renungan> Saya suka sangat ayat awak ini, berbunyi:
    “Allah xde pun keluarkan sume lesen tu..yg penting,akad jual belinye ade,syrat wajid dan sah dituruti..so,pk la scr positif..jgn tuding jari..jgn salah menyalahi..saling mendoakan dan saling menyokong..InsyaAllah Islam dan melayu terus bersatu..Amin..” Saya perlukan lagi sokongan 44 orang menguatkan ayat ni. Amin…Berdoa lebih baik, langsung tidak buat aper.

    [Reply]

  170. Kunyit

    Hai kalo baca drpd tarikh 23/7/2009 mcm-mcm blh nmpk. hentam CBC la, pakat kutuk la, kata padan muka la..pendek kata semuanye Booo..kat ceramic..
    tgk skang, kalo btul la ceramic tu jenis kencing dh lama dh berkubur. buat apa nk susah payah nk dptkan blk modal-modal pengedar..buat apa nk menambahkan lg penderitaan. semua orang xnak sudah jatuh ditimpa tangga.. tp inilah hakikatnya..ceramic tidak pernah tinggalkan ahli-ahli begitu shj..ceramic bersusah payah bangunkan blk empayar sykt yg hmpir karam.. cuba tgk sekarang..ceramic dh muncul dgn nama baru CBFB..
    apa-apa hal jgn la kita cpt melenting atau nk menyalahkan sapa-sapa. bg ahli yg setia mereka semuanya xkisah kerana jatuh bangun sykt hendaklah sama-sama mengahadapinya.
    yg penting berani kerana betul..

    [Reply]

  171. Kunyit

    sy terbaca satu komen drpd penulis blog ni mengatakan sekiranya BNM dh siasat alamatnye……….
    alamatnye xde plk disambung. alamatnye apa? bungkus atau lingkupkah? okay, drpd sini kita pn kena belajar jgk satu perkara. Kejatuhan seseorang jgn lah kita tmbh lg penderitaan malah kita kena sama-sama berdoa agar dikurangkan atau dijauhi penderitaan tersebut.
    lagi satu suka lawannye duka dan berduka xsemestinya selama-lamanya berduka..
    orang-orang ceramic tdk ada pn yg jenis dengki atau pun suka ngacau periuk nasik seseorang..

    [Reply]

  172. wanmus

    @Kunyit: pelik-pelik dunia ni..adakah anda tak nampak kenapa nama CBC ditukar nama? sebab semuanya dah bertukar..konsep semua mesti bertukar..tu sebab tukar nama. Nombor akaun syarikat pun mesti tukar punya..kenapa???
    mestilah ada sebab yang diorang taknak cakap.
    Kalau betul jual seramik konsep lama betul, kenapa laman web cbc masih “Site Under Maintenance” ???
    Jangan tegakkan benang yang basah.

    Kalau CBC dulu konsep betul, mesti diorang just jalankan balik perniagaan lama tapi kenapa perlu tukar nama dan website????

    Fikirlah sendiri..

    [Reply]

  173. kunyit

    wahai saudara wanmus.. biasa la dlm dunia kadang-kadang di atas kadang-kadang di bawah. semasa kita jatuh di situlah kita perlu ambil iktibar dan pengajaran supaya kita xjatuh sampai bila-bila.. jd syarikat tdk ubah apa-apa, konsep masih berjalan seperti biasa, no akaun syarikat serta ahli-ahli masih lagi yg lama cuma syarikat menguabahsuai sedikit atau senangnye syarikat dah maju selangkah ke depan. daripada sdn bhd syarikat dh tukar kpd bhd. CEO syarikat bukan main tukar ikut suka-suka tetapi melalui perbincangan dgn BNM. hasil perbincangan tersebut lahirlah ceramic yg lama cuma nama diubah Ceramic Business Focus Bhd.
    ahli-ahli masih dapat memperolehi faedah-faedah sama seperti CBC dahulu malah CBFB skang lebih mantap dan insya allah xlama lg akan terpapar nama CBFB di papan BSKL.
    nama syarikat dah diubah daripada Sdn Bhd kepada Bhd maka website pun sudah semestinya perlu diubah atau dikemaskini. di sini ingin sy memaklumkan kepada saudara bahawa dalam masa terdekat ni kita akan lancarkan website yg baru tp masih lg berkonsepkan yg lama..
    so, di bulan yg penuh barakah ini sy berharap saudara dpt menunaikan ibadat puasa dengan tenang dan tiada godaan-godaan daripada syaitan. puasa bukan shj menahan lapar dan dahaga serta nafsu tetapi perlu bnyk bersabar dan tidak menyakitkan hati sesama manusia walaupun dia bukan sedara seislam..
    “SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK KEPADA SAUDARA WANMUS”

    [Reply]

  174. kunyit

    suka sy nk memaklumkan kepada saudara wanmus tentang konsep perniagaan org-org cina. kenapa org cina maju dalam bisnes? kenapa melayu kurang maju dan jumlah ahli-ahli bisnes melayu xblh menandingi org-org cina?
    sebabnye adalah org cina kalau berniaga dia juga mempunyai perasaan irihati atau jeles tetapi perasaan itu mereka jadikan semangat untuk memajukan lagi bisnes mereka supaya dapat menyaingi semua syarikat-syarikat lain. bukannye menindas atau pun memburuk-burukkan pihak syarikat yg lain semata-mata nk mengembangkan syarikat sendiri. dkt sini jika kita lihat wujudnya satu persaingan yg sihat sesama mereka. secara tdk langsung bisnes mereka akan bertambah maju dan bertambah kuat yg mana akan menyukarkan untuk disaingi oleh sykt-sykt yg lain. sebab tu lah org cina kita lihat semuanya kategori yg berjaya dalam bisnes.
    kalo org melayu…pantang lihat org lebih sikit drpd kita mulalah jd xtentu arah. mulalah mencari jalan yg bukan-bukan bagaimana nak menjahanamkan sykt yg agak maju sedikit drpd dia..sampai bila la org melayu nk maju kalo mcm ni..

    [Reply]

  175. wanmus

    @kunyit: xpelah..setiap orang ada rezeki sendiri dan pandangan sendiri. Sapa2 nak join, boleh join, Saya tak suruh dan tak larang..

    [Reply]

  176. matcelit

    APA-APA PUN KO ORANG NAK CAKAP, CAKAP LEEE, JANJI TAK MENYUSAHKAN MAK BAPAK KO ORANG….. YANG PENTING AKU TAHU APA YANG AKU BUAT….AKU YAKIN DENGAN APA YANG AKU LAKUKAN. CERAMIC PERIUK NASI AKU LAAA….BAK PEPATAH S.COVEY PUN KEJAYAAN TAKKAN DATANG BERGOLEK,
    # KEGAGALAN ADALAH JALAN TERBAIK MENUJU TANGGA KEJAYAAN.
    # KEGAGALAN ADALAH SATU PELUANG UNTUK MERUBAH SEGALANYA
    #KEGAGALAN ADALAH LAMBANG UNTUK KITA TERUS BERJUANG……..
    UNTUK APA…..UNTUK LEBIH MANTOOOOOOPPPPPPP.
    ESOK BELI EV LAGI TUAN …3800K..

    [Reply]

  177. kunyit

    Dunia dh canggih… Beli brg dh xpyh pakai cash money. semua org rata-rata dh mempunyai kad kredit. senang nk beli brg jer swap.. simpan cash money bahaya, kena rompak la kena ragut la mcm-mcm hal nk kena jaga.
    Ceramic juga sama, nk beli brg kita swap pakai kad jgk, ada voucher.. Tiap-tiap bulan sykt kasi shopping point. Bonus bulanan lain, shopping point lain. apa yg penting we always enjoy with CBFB.. ceramic mantoppp!!

    [Reply]

  178. kunyit

    ‘Focus On Ceramic Untill Success’

    [Reply]

  179. airmatair

    apa yang pasti sepanjang saya menjadi ahli cbfb ni, hasil dari kerja keras saya, saya mampu membayar cukai tanah, cukai pintu, cukai jalan, cukai pendapatan dan bermacam-macam cukai lagi yang sedar dan tak sedar, bukan kemana pun masuk ke…….juga. Jadi, kepada mereka yang ada, telah, masih ada, terus menerus, tak serik-serik, tak tobat-tobat mengutuk, menghentam, menjijik, busuk hati, hasad dengki dan bermacam-macam lagi. HENTIKANLAH. Bukan kami guna duit ringgit atau harta benda keturunan anda. Kami untung pun kau tak dapat sesen pun, kami rugi pun kau tak rugi seduit pun. Janganlah jadi semut api atau batu api atau periuk api atau kapal api, berapi-berapi menghasut manusia sesama sendiri, kita insan yang normal punya akal fikiran, Kalau dah cinta, teruskan saja, pedulikan apa orang nak kata. jangan jadi anjing menyalak bukit….

    [Reply]

  180. kunyit

    insya allah bisnes ceramic ini akan menjadi titik tolak kejayaan saya. kalo dh berjaya nnt sy xkan lupa kepada para penulis yg mengutuk dan mengomen pasal ceramic kena serbu ngn BNM. mgkn tulisan anda itu sbnrnye menguatkan lg semangat sy untuk terus menerus bekerja keras utk mendapatkan kejayaan dalam bisnes ini… terima kasih.
    kepada pengutuk-pengutuk bisnes Ceramic jgn lah cepat menuding atau ketawakan sesiapa sahaja yg jatuh..xkira la bisnes apa sekalipun mereka masuk.. mgkn kali ini bisnes ceramic korang kutuk. bisnes buluh mas pun ada korang kutuk jgk sblm ni.. tolong jgn nk memperlekehkan tentang hak seseorang. terpulanglah kepada individu itu sendiri nk masuk apa pn kerana selagi mereka xmengacau periuk nasik kita xpyh la kita melatah xtentu pasal.

    [Reply]

  181. wanmus

    Rasanya benda ni dah setel. Kami hanya menulis cerita dan berita. Pandangan masing-masing mesti ada yang positif dan negatif..So rasanya tak perlulah dipanjang2..anda untung anda kaya..

    [Reply]

  182. [...] Asia Ceramic Sdn Bhd Kena Serbu Bank Negara [...]

  183. kunyit

    baguslah kalo mcm tu. lgpn gaduh2 sama sndiri dibulan pose ni xbgus la. buat rugi pahala je..

    [Reply]

  184. insaf dah.....

    betoi la…..pakat2 la beli ev..yg x mau dok diam2 ler..biarlah luncai terjun dgn labu2nyer….huhuhu

    [Reply]

  185. insaf dah.....

    tapi kalau pikir nak rezeki yang betoi2 halal..elakkan benda2 yg tak pasti sumbernye..wallahualam

    [Reply]

  186. Saudagar lempoyang

    ASALAM PARA PEMBACA KINI CBC TELAH D NAIKAN TARAF KE CBFB 868703-H KPD USAHAWAN SEMUA SEMUGA BERSABAR INSYALLAH SEBELUM RAYA AKAN AKAN BERJALAN SPT BIASA OH YA INGAT CBFB BUKAN SYKT YANG D BUAT2 ATAU WAYANG KERANA IA D DAFTAR BUKAN DGN AIR LIUR ATAU SEBAGAINYA WASSALAM

    [Reply]

  187. student

    Salam,
    bnyk upenye yg sakit hati ngn ceramic nih, bnyk baca caci maki dri atas tdi

    bersihkan la hati, jgn gelakkan tika org lain jatuh.. esok lusa xtau mungkin kite lak kan jatuh tergolek-golek. ALLAH tu adil, xperlu la komen bnda yg diri sndiri pun xtau.. maybe networker n blogger mmg xkan bersatu kot..haha..sucikan hati, bersihkan hati jgn biasakan iri hati di dalam hati!

    [Reply]

  188. Asri

    Bank Negara telah release CBC hari ini, 24/9/2009. CBC telah beroperasi seperti biasa atas nama baru CBFC. Tahniah. Insyaallah, akan korban seekor lembu Aidiladha nanti.

    [Reply]

    Juraini Reply:

    Bank Negara lepas sampai ke Jhr ke??? Jauhnye la… Kenapa ye??? Knp susah sgt nak withdraw ev ye??? Agaknya sebab ofis dah jauh kot… Korban 2 ekor pun xpe..buat kat ofis baru tu.. Tapi nanti tlg bgtau org besar CBFC tu….bagi mudah skit org nak withdraw ev.. Kalau betul2 jujur…bila org dah x nak jadi member,mudahkan jalan org tu nak keluar… T.kasih..

    [Reply]

  189. via2shah

    Semoga warga Ceramic success !!!

    [Reply]

  190. carloz

    Salam.Kepada semua warga CBC,gua tetap caya dengan CBC walau ape-ape yang terjadi pada CBC.Moga-moga suatu hari nanti CBC akan berdiri dengan gagah dan di segani oleh serata dunia.Tahniah CBC.Hidup CBC.

    [Reply]

  191. alamrew

    pelik..nape sebelum ni Asia Ceramic Marketing Sdn. Bhd. diregister terletak di KL tapi untuk syarikat yang dikatakan dinaiktaraf ke Berhad iaitu Ceramic Business Focus Berhad diregister terletak di Johor Bahru lak?
    Macam ada yang tak kena je..

    [Reply]

  192. wanmus

    @alamrew: wallahualam.

    [Reply]

  193. dolly-dolly

    web site dah x boleh masuk weh…

    [Reply]

    wanmus Reply:

    yup. under construction

    [Reply]

  194. Juraini

    Bagi yang baru nak masuk x yah la masuk.. Saya ni jadi ahli.. dah bebulan cuba nak keluarkan diri dari jadi ahli.. Punya la susah.. Nak dapat cash kirim salam lah..Saya melabur dalam RM 7600. Setakat hari ni.. Duit saya ditransferkan dlm bentuk ev…ada la dalam 3200ev.. Lagi RM4400 tak tau pegi mana… Cuma yg saya boleh buat hanyalah cuba withdraw ev 500 sebulan..ditukar jadi duit RM500 sebulan.. Tu pun x pernah boleh keluar…asyik keluar penyataan…x leh keluar duit sebab dah exceed limit utk hari tersebut. Ada ka patut…jam baru pukul 12.01 pagi…dah exceed limit..Tak logik… Ceramic Focus Berhad memang penipu.. Kalau boleh sebarlah berita ni luas2.. Jgn ada lagi org melayu yg jadi mcm saya.. Jadi kan pengajaran..

    [Reply]

  195. Juraini

    Satu lagi…yang baru nak masuk… Kalau nak masuk jugak..kaji betul2.. Brg2 yang dijual kat emart ceramic ni…mahal berganda2 dari kedai biasa.. Rasanya…kalau nak masuk juga..perjuangkan lah..supaya anda menikmati apa yang dinikmati oleh pioneer2 ceramic ni.. Dulu2,kalau pakej bernilai RM3800…bulan2 dapat la cek bernilai RM1500…tup2 ditukar jadi cek bernilai RM 1450.. Lagi RM 50 di tukar jadi baucer yang kita kena tukar kat emart yang tak ada apa2 brg.. Nak2 pulak emart kat Sg.Petani.. Rak kosong ada la…Pasni tak tau la lagi apa pulak..Kena potong untuk insuran nyawa pulak kot… Saya ni dah berbulan x dpt cek.. Asyik ditukar siap2 ke dlm bentuk ev…saya mintak cek bkn ev.. Sudah2 la…cari ja cara lain nak jana duit… Ceramic Focus x kan boleh membantu punya… Percaya lah..cakap saya ni..

    [Reply]

    wanmus Reply:

    hohoho…ramai dah tertipu

    [Reply]

    Saudagar lempoyang Reply:

    begini ajalah tuan buatlah satu formula supaya dpt sama2 membantu ekonomi jgn asyik komen carilah satu prniagaan bukan kutuk sana kutuk sini org kita tak ada minda perniagaan tk

    [Reply]

  196. lu

    xptt bnm bt mcm tu..effect la pndptn pelabur2 ceramic ni..
    lps tu nk cover,freezekan akaun…kesian la kat pelabur2 tu..
    ..klu bersalah pn ahli lembaga pngrh syrkt ceramic…jgn la sdp2 nk jdkn harta kerajaan..rampas hak org..plg blk sdh..jgn jd penyamun..

    [Reply]

  197. tipah tertipu..

    aku ni antara ahli-ahli seramic yang dah pun terkena penangan tipu helah diorg.. aku sebenarnya baru je join program ni. around bulan ogos hari tu, pas join baru hebah kata ceramic kena serbu bnm. mula-mula aku cuba pertahankan jugak, n yakinkan diri yang problem tu akan settle cara baik. mula-mula company minta rm80 untuk aktifkan akaun. padahal sblm tuh pun mmg dah aktif, tatau nape diorg wat mcm tuh. mungkin diorg perlukan duit kut.. then lepas beberapa minggu, minta ahli ceramic bayar rm30 pulak utk dptkan kad priivilege, kunun2 senang nak menyopping kat emart n tebus voucher.. aku nih punyalah semangat kunun nak beli brg2 anak yg bakal lahir guna voucher giant dr ceramic, samapai ek akhrinya aku dah nak terberanak, bayang2 voucher pun aku xnampak. setiap kali call, diorg kata voucher habis, call jer voucher abes..aku jadi tension..bill tipun berlambak2 semata-mata utk call hq tanya voucher, xberbaloi btl.. kad privilege yang aku dpt tuh, lastnya buat frame jer.. bila dah susah nak dptkan voucher, aku try la g ngan hubby ke hq di ampang. tu lah eprtama akli aku tgk emart.. rasa cam nak tergelak pun ada, nak marah pun ada..yang ada dlm emart cuma rak2 kosong. barang2 mak ai punya lah mahal..susu dutch lady klu i carton beli kat kedai biasa leh dapat kurang dr rm15..tp kat emart harganya melampau sampai rm48.. baisanya klu beli borong, harga brg dpt lebih murah..tp kat emart nih lain pulak.. xtau la diorg ni mgkin xpandai business cara bulk.

    bila aku ke office nya tanya perkembangan terkini ttg ceramic kat sorg gurl ni, jawapan yang aku dpt sgt2 xmemuaskan hati..semuanya jawpan sama jer… “saya pun xpastilah kak” “saya pun xtahulah kak” should be bila dah kerja kat situ, dia kena ambil tahu semua eprkembangan etrkini syarikat, senang lah bila org nak bertanya.. xfaham..xfaham..

    brg2 dlm emart..dah lah mahal gila2… penjual nya pulak xfrendly langsung..ptt awak kena lah frendly, hjadik org suka lah nak dtg ke emart tuh membeli belah..biasa MLM yang aku g, ahli2 nya semua bermanis mulut, ramah, yelah dah kerja mencari org, kenalah bermanis mulut, senyum selalu….

    bila dah tak berpuas hati dengan keaddan tuh, beebrapa minggu kemudian, timbul pulak isu baru, kata januari 2010 ni kena ambik brg..dgn harga rm900, dapat set tea ceramic. aku pun pening camaner la nk jual set tuh dengan harga mahal mcm tuh..bila tanya kat downline, diorg pun tatau cara nak settle masalah tuh.. ikut logik akal, kopi 3in1 3beg harga rm900..korang blh terima ke??? boleh jual ke kopi tuh?? hurmm..

    beberapa ahri lepas dpt berita tuh, dpt pulak berita kata start 2010 ni, ahli kena bayar rm150 utk dpt kan pin id utk access ke akaun..rm150 wei..mahal tuh… aku difahamkan akaun syarikat yang di freeze ada sebbyak rm1.5 juta. duit tuh mmg tak blh nak dikeluarkan. so syaruikat mmg btl2 xde duit utk bayar pd ahli seramai rm47,000.

    cuba korang buat kiraan:
    nak aktifkan akaun kena bayar:
    rm80 x 47,000 org = rm 3,760, 000.00

    nak ambik privilege kad kena bayar:
    rm30 x 47,000 org = rm 1,410, 000.00

    TOTAL INCOME SYARIKAT SECARA KASAR:
    RM3,760,000.00 + RM1,410,000.00 = RM5,170,000

    dengan duit sebanyak ni, xmampu kah lg utk syarikat gantikan amount rm1.5juta dalam akaun yang di freeze kan tu?? sehingga minta pula rm150 utk pin id?

    aku tak fikir pin id tu penting kerana system yang ada sekarang dah cukup secured utk di pecah masuk. knp mesti bayar utk benda yang aku rasa kurang penting. mungkin kah ini cara syarikat cuba dptkan duit dr ahli? ev yang ada tak boleh dikeluarkan, tetapi duit ahli xabes2 minta keluar utk syarikat.

    setelah bebrapa kali syarikat cuba kikis duit pd ahli, akhirnya aku ambik keputusan utk off dr business ni. ia bkn mmbantu ahli, tp membebankani. so dis december aku last join this business, baik buat busienss sendiri yang aku nampak untung dan rugi nya..

    [Reply]

    wanmus Reply:

    huhuhu.pengakuan sebenar dari orang tertipu dari ceramic..

    [Reply]

  198. mangsa tipu

    aku bersetuju dgn “tipah tertipu” kt atas nie…aku skg masih ahli ceramic lagi….leh diibaratkan ceramic nie penipu dan makan duit ahli…terlepas dari bank negara tapi syarikat pulak makan duit ahli…tah pape…dah la aritu mintak rm150 tuk aktifkan akaun baru…ni skrg mtk lagi rm150 tuk starter pack….lepas satu2 syarikat mintak duit…

    [Reply]

  199. wanmus

    so hentilah dari percaya skim macam ni lagi..semuanya takkan kekal lama jika guna skim tak logik ni

    [Reply]

    Syukur Reply:

    hehe..pandai2 je ko ni wanmus nak judge sesuatu berdasarkan pandangan dr ahli yg betul2 belum memahami keadaan sebenar ceramic…

    [Reply]

    wanmus Reply:

    memang sy tak join tapi program dan skim macam ni dah terbukti dari dulu lagi..so sebaiknya jauhkan diri..baik berhati2 dari merana selepas tu

    [Reply]

  200. ahahahahahaha

    ahahahahahahahahaha, budus betul sumer pelabur2 luncai ni. kat mesia nih dah ramai rupenya klon2 bernard madoff, wat ponzi scheme bertopengkan “tolong orang melayu”, “bina ekonomi umat islam” dan sumer slogan2 bangsat yang lain. yang pastinya, klon2 madoff nih, sumernye mata sepet bernama lim, tiong, chan; yang luncai2 tu plak nama ahmad, bakar, johari. suka betul aku baca cerita2 camni. kepda para luncai dan would-be luncai: teruskanlah, teruskanlah (lirik lagu agnes “kapir laknat” monica. mwahahahahahaha

    [Reply]

    mat_tertipu Reply:

    saye mmg bengang giler ngn ceramic ni…xabih2 minta duit ngn ahli..saye dah xkesah ngn duit saya dlm tu…saya da report dkat BNM utk check skali lagi…syarikat yg tukar2 nama ni…jgn org atas je yg buat untung..

    [Reply]

    ahahahahahaha Reply:

    Kire ko nih luncai yang dah sedar la? bagos, sorii klau overtone agak kasar tapi mana ada jalan senang nk wat duit? ingat billionaire2 legit cam bill gates tu kaya dalam sebulan/setaun dua?

    [Reply]

  201. insan bersifat Khilaf

    Huh, bisnes skang ni bak cendawan tumbuh selepas hujan,
    Namun saling menjatuhkan itu bukan satu batu lonjakan terbaik,
    Apa yang harus sesama kita adalah saling mengingatkan,
    Terima Kasih WanMus coz bagi Info lagi :-) ..

    Dulu2 punya citer, penah jg nak join,
    cuma x jadi coz terfikir asas keuntungan dari mana dan rasa ada sedikit mengelirukan saya..

    Natijah di sini,
    Sebelum bertindak :-
    1. Fikir
    2. Kaji
    3. buat kesimpulan dengan cermat
    4. baru bertindak dengan bijak

    Sekadar pandangan, Jika ada salah betulkan..
    -Insan Khilaf-

    [Reply]

    wanmus Reply:

    jangan tersilap mencuba..yang penting fahami konsep perniagaan atau pelaburan yang ingin disertai terlebih dahulu..

    [Reply]

  202. PERJO

    brgadai bergolok…loan sana loan sini…kerana percaya dan yakin pelabuaran yang sah…pon lingkup….menjunam teruk hingga nak beli oti canai pun tak cukup…(RM0.20) ;ASJ:
    LAGI SATU BILA HAMPIR PILIHAN RAYA KELUARLAH SEKIM CEPAT KAYA….RAMAILAH YANG DAPAT DUIT HARI-HARI DAH RAMAI JOIN SISTEM UPGRADE..SEBAAB NAK NAIKKAN KOMISEN..JADI YANG KELABU MATA..BAN BESAR-BESAR KASI HABI KONON BOLEH KAYA BERGANDA..LAT BERAPA MMGU KENA SERBU..WEB TUTUP..SEMUA MENGANGA…RUPANYA DUIT UTK KEMPIN PILIHANRAYA…(KAJIAN BERPULUH TAHUN)

    [Reply]

  203. silas

    Akhirnya Bank Negara yang untung makan duit atas nama undang-undang ! Sungguh memalukan menganiaya rakyat Malaysia. Ceramic tak pernah mungkir janji kepada ahli-ahlinya.Cairkan akaun Ceramic , biarkan Ceramic pulangkan kpd pelabur , atau duit dah habis Bank Negara kebas ? fikir-fikirkan apakah sebenarnya motif Bank Negara itu…..

    [Reply]

  204. Aiman

    Habis lingkup duit aku RM40k (jadik member n jual barang kat emart) satu sen pun diaorang tak nak bayar. Pastu tukar nama n lokasi kat putra height…Sekrang ni guna nama Asiaworld plak. Stail sama mcm ceramic yang dulu…confirm aku bagitau BNM. Steve bos besau Ceramic, tunggu masa ajer aku nak tikam. Hantar terus ke neraka biar puas hati aku….

    [Reply]

  205. Macamana Nak Beza MLM Dan Skim Cepat Kaya?

    [...] cepat kaya terutama masa kontroversi buluh mas, island read cafe dan stevens cafe, swisscash dan ceramic club yang diserbu bank negara. Mereka masih nak bertekak katakan bisnes mereka tu betul..Padahal bank [...]

CommentLuv Enabled