Sebab Penjara Pudu Ditutup..

Penulis: wanmus Kategori: Agama | Geram | hidupku | Kambing | Mati | Penjara Tarikh: 10 November 2007 | 46 komen

Kenapa Penjara Pudu Ditutup??? Akhirnya kisah penutupan Penjara Pudu Di bongkar!!

Berlaku di Penjara Pudu KL di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja..

Sblum Penjara Pudu ditutup dulu , pernah diceritakan bahawa terdapat sebuah bilik yang dipanggil “Bilik Terakhir”. Di bilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Ia dinamakan “BILIK TERAKHIR” adalah kerana dahulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya di bilik gantung.Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri & pelbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden2 yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara orang menangis & bermacam2 lagi dari Bilik Terakhir tersebut. Tak kurang juga ada diantara warden yg terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka & kemudian tidak pula kelihatan kambing tersebut keluar semula. Ramai bomoh & pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kedengaran di waktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh2 pesalah yang mati di tali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka di tali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai2 seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan “Bilik Terakhir” itu. Ketika sedang berkawal kira2 lebih kurang pukul 1 pagi, beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari2 berhampiran bilik tersebut. Beliau cuba memberanikn diri untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang beliau mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju ke arah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu sahaja. Beliau berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada di kawasan itu..Oleh kerana ingin tahu maka beliau memberanikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah terperanjatnya beliau apabila mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah beliau berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar2 itu sambil meninjau2 di dalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai sahaja ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya beliau apabila didapati banyak harta karun di dalamnya. Beliau cuba mengambil harta itu tetapi tiba2 hilang dari pandangan lalu menjelmalah 1 lembaga yang mengerikan seraya bkata, “Heyyyyyy manusiaaa. Jangan engkau sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa.. tapi Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa. HaHaHaHaHa!! Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa”. Udah tuuuuuuuuu.. pi buat keje..Tahniah kerana anda minat membaca seperti saya…;)

HEHEHEHEHHE….

Baca selanjutnya di:



  1. palie

    hahaaha… ko pun dah pandai mengarut gak ek?

    p/s: kalu balik besut… bgtau aku ek…

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    wanmus mmg kuat mngarut skrg.. haha..
    hng jnis mngarut dak?

    [Reply]

    mat kalut Reply:

    mati2 aku ingt cite ni sguh..isk

    [Reply]

  2. aria-ayumi

    hehe. teringat plak masa kite ngan membe2 kena uat scene ahmad albab. kite jadik tukang sapu jerk :P

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    hahaha.. tukang sapu pn ok.. janji leh brlakon

    [Reply]

  3. palie

    aku serius ke? mane ade… biasa2 jer…

    [Reply]

  4. Fahmishah

    apa jadah lah ko.tgh syok2 baca sekali ahmad albab

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    jgn mrah2.. kita semua dh trkena..
    pndai wanmus cita..

    [Reply]

  5. miss A

    ape la citer nih..dh bce smpai harta karun dah..aku mmg tawu mengarut..huh..!

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    dh tahu.. baca juga smpai abih.. hahaha.. terkena juga la tu..

    [Reply]

  6. pza

    wahahahaha
    bes2
    ilang tnsion ak

    [Reply]

  7. [...] tapi bila dilihat dari sudut sejarah, ianya mempunya nilai tersendiri. Aku tidak mahu membicangkan sebab Penjara Pudu ditutup kerana ada banyak versi [...]

  8. rizal

    aku punya bgus bca tiba2 ada nama ahmad albab da.tapi apa pun penjara pudu memang mestik?

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    ye.. mmg misteri.. smpai skrg x roboh abih lgi..

    [Reply]

  9. jiwa kosong

    mmg sram pnjara pudu 2..
    tp yg last 2 tah pe2 la…

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    hahahaha..
    sorang lgi yg terkena.. dh la pnjng.. penat mmbacanya..

    [Reply]

  10. mas

    2la..haish..apela..tgh best2 baca..rupe2nye ahmad albab yg punye!aduyai~~

    [Reply]

  11. vins'ley

    em,,,,,ape la pnya crta,,,wat suspen aq jew,,,1st aq bca rasa smgat la bab nak tau sangat,,skali ke situ pula pengakhiran cte nye,,,,rasa panas sikit ada la p nak gelak pon ada,,,,,hahahahahah,,,padan mka aq ska sangat bgosip hheeh

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    hahaha.. relax la..
    kita sma2 terkena..

    [Reply]

  12. Jibong

    bagus jugak citer ko ni..
    ada unsur2 suspen… hehe~

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    mmg bagus tu.. mmg suspen gila gila la..

    [Reply]

    Master Pak Pandir Reply:

    jangan yang baca berubah jadi gila dah laa..hehehe..

    [Reply]

  13. nur farhana

    ek eleh..
    bek2…
    duk mghayati..
    tbe2..
    btukar realiti..
    bru aq nk mgkji tau..
    spttnyer pnjara ni x yh dirobohkan
    sbb tu lh..
    peningalan tuk negara kita..
    sygnyer..
    ia tlh dirobohkan
    aq sbg slh 1 rkyat malaysia
    rasa mmg x ptt dirobohkan

    [Reply]

  14. AdlinaHanisah Aidie

    cess … bwat saspens je …

    [Reply]

    wanmus Reply:

    hehe..

    [Reply]

  15. nur shafiqah

    ntah r….mybe cbab ade an2 x?? he3

    [Reply]

  16. ayuni

    aq ingat kew btoi upa2 nya mengarut je

    [Reply]

  17. shuk sempoi

    apalah pnye crite,,,,cm ye2 jew…skali kluar ahmad albab yg pnye…aq bce dh ketar takot..

    [Reply]

  18. cu_ada

    mmg sakit segala galanye bile bc….
    skit ati…
    skit otak…
    skit mata…
    sume skit la…

    [Reply]

    mat kalut Reply:

    hahahha sabar…sengaje tarik minat membace tue

    [Reply]

  19. izzul

    pe ar. ingt ean btol .

    dah la tngah serm niyh ..

    nseb bek kuar ahmd albb .

    kalo x..

    fuhh, x tido mlm la gua..

    hahak.. :D D

    sgt bgos la sipe yg wt cerite niyh ..

    tp, yg ats2 uh mmg btol er crite dye ttg BILIK TERAKHIR ..??

    [Reply]

  20. budak mengong

    hahaha..wa kene beb..

    [Reply]

  21. mhnizam

    dasat laa citer ni haha suspen dimula lawak di akhir haha…rasa pernah terbaca di Mastika tak silap.

    [Reply]

    Ronaldmohoni Reply:

    Betul ke cerita nih pernah masuk mastika? maksudnya cerita nih pernah terjadi.

    [Reply]

  22. Ronaldmohoni

    ingatkan cerita betul. aduh, terkena juga akhirnya. Feel baru nak sampai, baca ending jeh terus down.

    [Reply]

  23. akuorgkmpng

    hahahaha..
    ahmad albab yg punya..
    trkena aku.

    [Reply]

  24. jutawansenyap

    dah jadi sejarah dah pudu nih

    [Reply]

  25. lin azlina

    seram kalo tingat hal2 penjara ni

    [Reply]

  26. akuorgkmpng

    penjara pudu x diroboh kn sepenuhnya lgi kan..
    betoi x?

    [Reply]

  27. Master Pak Pandir

    cantik ayat dia buat. bersemangat aku nak baca. last-last boleh plak wat lawak. adoi…hehehe

    [Reply]

    akuorgkmpng Reply:

    tau xpa..
    wanmus mmg dh pndai pekena org.. huhu..

    [Reply]

    Master Pak Pandir Reply:

    lepas ni kita plak kenakan dia balik. macam mana AKUORGKAMPUNG?? hehehe…

    [Reply]

  28. Aroha Azi Irihapety

    Laaaa..ingatkan nak cari fakta, tetiba pla masuk Ahmad Albab..huhuhu

    [Reply]

  29. Aroha Azi Irihapety

    Laaaa ingatkan nak cari fakta,,ni tetiba pla masuk crita Ahmad Albab huhuhu

    [Reply]

  30. fyzah

    aissyy saya tgh feeling bace pasal pnjare pudu tu , tetibe ade pulak iklan .. hahaha grm jgk

    [Reply]

  31. mohd roslan bin md saman

    No comment.

    [Reply]

CommentLuv badge