Sebab Penjara Pudu Ditutup..

Kenapa Penjara Pudu Ditutup??? Akhirnya kisah penutupan Penjara Pudu Di bongkar!!

Berlaku di Penjara Pudu KL di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja..

Sblum Penjara Pudu ditutup dulu , pernah diceritakan bahawa terdapat sebuah bilik yang dipanggil “Bilik Terakhir”. Di bilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Ia dinamakan “BILIK TERAKHIR” adalah kerana dahulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya di bilik gantung.Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri & pelbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden2 yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara orang menangis & bermacam2 lagi dari Bilik Terakhir tersebut. Tak kurang juga ada diantara warden yg terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka & kemudian tidak pula kelihatan kambing tersebut keluar semula. Ramai bomoh & pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kedengaran di waktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh2 pesalah yang mati di tali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka di tali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai2 seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan “Bilik Terakhir” itu. Ketika sedang berkawal kira2 lebih kurang pukul 1 pagi, beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari2 berhampiran bilik tersebut. Beliau cuba memberanikn diri untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang beliau mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju ke arah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu sahaja. Beliau berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada di kawasan itu..Oleh kerana ingin tahu maka beliau memberanikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah terperanjatnya beliau apabila mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah beliau berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar2 itu sambil meninjau2 di dalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai sahaja ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya beliau apabila didapati banyak harta karun di dalamnya. Beliau cuba mengambil harta itu tetapi tiba2 hilang dari pandangan lalu menjelmalah 1 lembaga yang mengerikan seraya bkata, “Heyyyyyy manusiaaa. Jangan engkau sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa.. tapi Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa. HaHaHaHaHa!! Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa”. Udah tuuuuuuuuu.. pi buat keje..Tahniah kerana anda minat membaca seperti saya…;)

HEHEHEHEHHE….

46 Comments

  1. rizal

    aku punya bgus bca tiba2 ada nama ahmad albab da.tapi apa pun penjara pudu memang mestik?

  2. vins'ley

    em,,,,,ape la pnya crta,,,wat suspen aq jew,,,1st aq bca rasa smgat la bab nak tau sangat,,skali ke situ pula pengakhiran cte nye,,,,rasa panas sikit ada la p nak gelak pon ada,,,,,hahahahahah,,,padan mka aq ska sangat bgosip hheeh

  3. nur farhana

    ek eleh..
    bek2…
    duk mghayati..
    tbe2..
    btukar realiti..
    bru aq nk mgkji tau..
    spttnyer pnjara ni x yh dirobohkan
    sbb tu lh..
    peningalan tuk negara kita..
    sygnyer..
    ia tlh dirobohkan
    aq sbg slh 1 rkyat malaysia
    rasa mmg x ptt dirobohkan

  4. pe ar. ingt ean btol .

    dah la tngah serm niyh ..

    nseb bek kuar ahmd albb .

    kalo x..

    fuhh, x tido mlm la gua..

    hahak.. :DD

    sgt bgos la sipe yg wt cerite niyh ..

    tp, yg ats2 uh mmg btol er crite dye ttg BILIK TERAKHIR ..??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *