I’m not single movies

Penulis: wanmus Kategori: Filem | Movies | review | Share Tarikh: 03 August 2008 | 8 komen

i'm not single movies

Release Date: 24th July 2008
Language: Malay
Running Time: 87 mins
Rating: U
Genre: Romance / Comedy
Starring: Farid Kamil, Awal Ashaari, Lisa Surihani, Intan Ladyana
Directed by: Hanung Bramantyo, Pierre Andre

“I’m Not Single” tells of a young couple Maya (Lisa Surihani) and Adam (Farid Kamil) who loathe each other because they are forced into an arranged marriage by their parents. Maya’s ailing grandmother wants her to marry as soon as possible despite the fact that she already has a steady boyfriend, Dani (Awal Ashaari). Dani and Maya love each other and had even planned to marry previously. With the arranged marriage looming closer, Dani has to try and figure out how to stop it from taking Maya away from him forever.- from yahoo movies

Untuk cerita romantik melayu moden, saya boleh klasifikasikan sebagai cerita yang bestlah jugak tapi sebab terlalu simple..ringkas sangat.tapi best masa adam(farid kamil) dan maya gaduh kat pasaraya dan kat rumah..hehhe..klimaks cerita ni masa adam sanggup lepaskan maya untuk dani(Awal Ashaari) yang mana sebagai kekasih maya sebelum diorang dipaksa kahwin oleh family diorang..masa tulah yang maya baru sedar yang selama ni adam ambil berat kat dia dan sanggup jual kereta kesayangannya walaupun dia selalu marah-marah kat adam dan masa tu jugak maya baru lepas mintak cerai dengan adam..huhu..sedih sikit part tu. Last-last maya pergi cari adam dan mintak maaf.

Yang paling korang akan marah ialah part david teo dan ahmad idham sebab memang merapu..macam just pelakon topup untuk panjangkan cerita..tapi kalau siapa-siapa nak tengok,pastikan ajak pasangan..biar sedar sikit yang kita ni selalu ambil berat kat dia walaupun dia tak nampak.kita juga jangan selalu tengok yang buruk je tentang pasangan kita, pasti ada yang baik yang kita tak nampak.tanggungjawab sebagai suami isteri akan wujud apabila kita sedar kita dah jadi suami isteri…Selamat menonton…



  1. binks

    Hi,

    Cuma nak bagi suggestion skit, rase best sgt kalau ade yang dpt adakan pape contest yang tawarkan pertemuan dengan artis2. the best thing cud happen ialah jumpe ngan my favourite actor, Mr Awal. Coz i wud take the chance if there is any.

    Apa-ape pun, tahniah atas filem nie. Love the story so much!

  2. Aksi Anak Melayu Boleh

    kuat tenaga semua orang melayu boleh untuk berjaya

  3. akuorgkmpng

    cita ni mmg mnjdi kesukaan aku..
    part yg nenek dia mati tu best..

  4. Ronaldmohoni

    Perkara yang menarik tentang filem ini adalah, kehadiran david teo dan ahmad idham dalam filem ini. Lucu melihat gelagat mereka menjalankan perniagaan MLM.

  5. akuorgkmpng

    betoi tu bro.. yg pnting krjasama sesama kita..

  6. akuorgkmpng

    hahaha.. mmg betoi tu..
    wlupun watak smpingan,.. tapi brhasil

  7. budak baek

    btul2x….heeheh

  8. wanmus

    tapi tu certa benar kan…david teoh dulu memang jual MLM sebelum buat filem