Kurang Ajar Punya Anak Murid! Bergaduh Dengan Guru

Penulis: wanmus Kategori: Agama | Children | doa | Dosa | Gaduh | Ibu | Kasih sayang | Sekolah Tarikh: 03 August 2010 | 43 komen

Wahhh..memang celaka betul..tak tahu dah nak cakap macamana lagi bila tengok video macam ni..EEEEEE…geramm pun ada, marah pun ada, risau pun ada..yerlah macamana cikgu nak mengajor kalau nak layan perangai budak2 sekolah sekarang ni macam ni..malah mungkin ada yang lebih teruk.. A42QT6WTM8VJ

Cuba dengar budak tu melawan cikgunya siap angkat2 tangan..pastu pertikaikan cikgu tu kenapa marah kat dia..last2 tumbuk cikgu tu..cikgu ni kalau tak ada salah, tak ada cikgu yang rajin saja2 nk marah anak murid..sebab cikgu ni banyak kerja lain lagi nak buat.

Update: Kes ni dah masuk TV3 tadi (3/8/2010)..gerenti cikgu dan budak tu kena panggil.

Macamana mak bapak sekarang ajar anak..tolonglah jangan betulkan anak aje..takkan cikgu nak burukkan anak murid..kalau cikgu panggil mak bapak datang sekolah tu, periksa dulu salah anak..sekarang ni mak bapak lebih betulkan anak dari cikgu..kalau taknak ckgu tegur, jangan hantar anak kat sekolah.

Saya cakap macam ni sebab dulu duk serumah ngan berapa orang dah..ni orang rumah saya pulak cikgu..taulah masalah nak uruskan budak2 ni bukan senang..macamana nak mengajar kalau 20-30 minit tu minta diorang duk diam je..pastu berapa minit je boleh mengajar dengan betul?? fikir2lah sendiri..

Tu yang tak cukup belajar kat sekolah aje..dah kt sekolah budak2 boleh belajar 10-20 minit je..sebab diganggu oleh pelajar yang jenis tak faham ni lah..adusss…susah jugak nak ajar anak2 ni sebenarnya..kasih sayang memang perlu tapi biarlah berpada..hoho..ni nasihatkan kat diri sendiri jugak ni..apa kata korang??



  1. rohaizad

    Minggu lepas masa aku tengok video ni… aku geleng kepala jer… sebab tak terkata lagi.

    Apa yang mak bapak dia buat masa membesarkan anak dia ni ehh?

    [Reply]

    wanmus Reply:

    mak bapak dia mungkin tak dapat didikan yang betul kot..

    [Reply]

    abu bakar Reply:

    kementerian pelajaran patut siasat kes ini sebab ada unsur penghinaan/buli dimana pengetua sekolah ini

    [Reply]

  2. boy_bersahaje

    memang bikin panas bebudak zaman skarang. ya allah, lindungilah anak2 aku dari kebathilan

    [Reply]

  3. cookdong

    soh die tengok filem laskar pelangi..

    [Reply]

    wanmus Reply:

    hhoooho..filem tu memang best..tengok crite tu nak nangis rasa..kita patut dah bersyukur dengan mudahnya nak dapat kelebihan belajar dengan murah dan senang..

    [Reply]

  4. kel

    aa.budak tu dah genggam penumbuk so cikgu tu patut dah standby. tak boleh duk cekak pinggang..

    [Reply]

    wanmus Reply:

    sekarang ni kalau cikgu serang dulu, kan nanti masuk TV, masuk paper..tapi kalau camni budak serang cikgu dulu, apa perlu dibuat?

    [Reply]

  5. Anuar Abdullah

    budok2 ni kesoh die gini…
    teringat aku ustaz azhar idrus kate dlm ceramoh die bunyi die lebih kurang gini la, anok jadi bengong sb mok pok bengong, mok pok bengong sb tok ngan tokki die lagi bengong, tok ngan tokki die lagi bengong sb tok yang ngan tokki yang die sangat bengong, sebab tu la tubik anok2 bengong belake…..7 keturunan bengong…nok pulih kene 1 keturunan jadi molek (tu kiter la)pastu baru tubik keturunan molek…

    [Reply]

    wanmus Reply:

    hoho..sampai tokki yang tu..apa pun, kita perlu berubah untuk anak2 kita berubah..

    [Reply]

  6. mijie

    sampai mcm tu sekali anak murid skrg, kalau zaman aku dulu, cikgu tampar pelajar, balik bagitau mak bapak, kn tambah ngan mak bapak lagi ada la

    skrg ni lain, ibu bapa dah menjadi pelindung/backup untuk anaknya

    [Reply]

    wanmus Reply:

    tu yg anak murid sekarang ni berani kurang ajar ngan cikgu…hoho..minta jauhlah dari anak2 kita nanti..

    [Reply]

  7. Faizal Syukri

    Ya Allah, kenapalah ade budak sanggup buat camni kt cikgu…

    terigt zaman skolah. takut bebenor kalau cikgu marah… lagi takut kalau kene denda sebab kalau mak bapak tahu, sure kene tambah lagi…

    mak bapak zaman kite kecik2 dlu, xde berperangai camni… mak ayah siap pesan kt cikgu lagi, “cikgu, kalau anak sy wat salah, perbetulkan… kalau perulu rotan, rotan”.. tp bdk2 zaman skrg? cikgu langsung xleh tegur, cpt melenting…

    tu r ade cikgu kene pukul kete cikgu kene pancitkan tayar, kene toreh… mmm… bdk2, sedar sikit diri… tanpa cikgu, jadi ‘lembu’ korang.. maaf, agak kasar skit.

    [Reply]

    wanmus Reply:

    Nampaknya video tu dah kena delete ngan facebook..hoho.. sekarang ni, bagi kerja lebih sikit pun report kat mak bapak, pastu siap mak bapak datang sekolah lagi tegur cikgu bagi kerja sekolah banyak..sengal punya orang

    [Reply]

    Faizal Syukri Reply:

    tu r, lebih dr sengal… kalu lagu ni, xmajulah budok2 ni…

    [Reply]

  8. isham

    kalau cg sentuh…cg yg salah,pengetua tak boleh backup sebab buat diluar batasan arahan KPM…ni la jadinya..TEMBAK JE..pakai peluru getah pun jadi…xde hormat doh ke guru…nk tegur pun nak lemah lembut…padahal dia yg buat salah dulu…kepala hotak dia tak tanye perasaan…ko yg buat salah dulu

    [Reply]

  9. Aku

    Ya Allah….Jadikanlah anak2 kami yang baik2 belaka.

    Kenapa la biadap sgt budak2 skang ni…salah anak,cikgu dipersalahkan.adoiiiiiii…smua anak dier betul.klu dulu2 xde jd cmni pon.
    hohohohoho

    [Reply]

  10. ksoleh

    Salam. Semoga dia menjadi budak baik pada masa akan datang

    [Reply]

  11. amer

    kalau aku budak tu dah lama aku bagi penumbuk sampai pecah mulut

    [Reply]

  12. ajahar

    nampak sangat budak tu dah lama nak belasah cikgu tu…2 tahun dendam…biasalah cikgu disiplin selalu pelajar tak suka…dulu kat skolah saya pun ada pelajar gaduh ngan cikgu disiplin tapi tak de la sampai tumbuk menumbuk macam dalam video ni…cuma bagi saya, cikgu2 sekarang tak perlulah nak cabar2 pelajar mcm dlm video tu…pelajar2 skrg dah berani melawan…

    [Reply]

    Dakjaat Reply:

    2 tahun dia pendamkan perasaan dia dan akhirnya dilepaskan atas provokasi guru yg tidak bertauliah. saya benci la tengok guru camni.

    baik jgn hantar guru semenanjung kat sarawak lagi.

    [Reply]

    VuJiE Reply:

    tak baik cakap macam itu. bukan semua guru semenanjung macam tu. saya bukan guru semenanjung actlly. di mana2 pun guru2 dihantar tak kisah dari mana dan ke mana, kalau perkara dah nak jadi memang akan jadi. cuba letakkan diri awak pada cikgu tu dalam situasi yang sama, apa yang awak akan buat? dalam buku memang ditulis bersabar bersabar bersabar. dalam realiti?

    [Reply]

    aku Reply:

    lu ni bodoh dan bangang la bro” x skolah!

    [Reply]

  13. Dakjaat

    murid biadap, guru kaki provok. dua2 banggang. tu je. tiada siapa yg betul dlm hal ni.

    [Reply]

    aku Reply:

    ko tu yg bangang”

    [Reply]

    aku Reply:

    bangang x skolah” LoL..

    [Reply]

    aku Reply:

    muke mcm komunis!

    [Reply]

    hmjebat Reply:

    Kalau tuan adalah cikgu tersebut, apa tindakan tuan? ‘Berlutu depan pelajar?’

    [Reply]

    hmjebat Reply:

    Kalau bro adalah cikgu tersebut, apa tindakan bro? ‘Berlutut depan pelajar?

    Cuba bayangkan anda berhadapan dengan 40-50 pelajar yang sedang bising dalam kelas…apa tindakan bro? Guna ilmu psikologi? Dalam buku senang la cerita…

    [Reply]

  14. Anarm

    mangkok tingkat punye budak.. kuang ajor gile ckp mcm gitu dgn cikgu.. teruk teruk..

    [Reply]

    aku Reply:

    tu la pasal.. klau aku mmg aku sepak terajang dh bdk tu.. geram giler kot..

    [Reply]

    VuJiE Reply:

    murid aku pun ada yang macam tu tapi tak sampai tahap kurang kasih sayang level 10 macam tu laa.. tiap kali aku cakap elok2 bagi nasihat, mulut dia automatik cakap, “TAK NAK!” Huhu habis tu aku nak buat macamana lagi? T___T bagi denda ke apa ke semua tak jalan lagi dah.

    aku harap besar nanti budak tu tak jadi macam budak dalam vid tu. anarm, kalau nampak muka aku dalam vid macam tu, ko jangan buat2 tak kenal aku pula. HAHAHAHA.

    [Reply]

  15. VuJiE

    murid kurang belaian di rumah. kalau melawan cakap ayah tak boleh sebab ayah nanti pukul lagi teruk lepas tu ayah tak bagi makan nanti kebulur. kalau lawan cakap cikgu tumbuk cikgu tak apa sebab bukan cikgu yang bagi makan. padahal cikgu bagi ilmu sama penting dengan makan. haih apa nak jadi….

    [Reply]

  16. Fazli

    berdoalah semoga anak kita dipelihara oleh Allah s.w.t.. mungkin ramai akan menyalahkan mak bapak budak ni. budak ni mmg salah sebab melawan cikgu. tapi tak adil kalau kita salahkan mak bapak dia sebelum kita kenal mereka. just my 2 cent.

    [Reply]

  17. ilhamputera

    apela budak ni sampai nak belasah cikgu.ingat dia tu besar sangat ke

    [Reply]

  18. aku

    apa hek hek hek..? ngek negk negk”… hek hek hek”…? haha klakar bdk nie.. skit perot aku gelak!!!!

    [Reply]

  19. mey

    aduh bodo tol la..agk2 la smpi nk blsh ckgu…yg ckgu pmpuan pn dok je bkn nk tlg…ap la…ish mak bpk bdk uh mzt mlu gle la…lau cm uh xya r nk skola kn ag…buang duet jer….ish ap la nk jd…

    [Reply]

    abu bakar Reply:

    (murid biadap, guru kaki provok. dua2 banggang. tu je. tiada siapa yg betul dlm hal ni). saya setuju dengan pendapat ini nama saja cikgu tapi tak pro…..nal tak layak mendidik pelajar hanya layak buat flim saja, balik saja lah semananjung kurang ajar punya cikgu.

    [Reply]

  20. sufi

    SKOLAH MANA NIE..

    [Reply]

  21. akuorgkmpng

    alahhh.. dh xleh tgok la.
    nk tgok jugak.. huhuuhu

    [Reply]

  22. kasimo

    video dah takda pula…

    [Reply]

  23. lin azlina

    itulah sebabnya sy xnak jadi cikgu! bdk2 zmn skangtak mkn saman dah…ckgu lak takut ngan anak murid

    [Reply]

  24. nadz

    ada skali tue dgr2 cerita mak budak dtg sek mtk tlg, merayu ckgu nasihatkn anaknye..ni la senario bdk2 zmn skrg…dtg sek bkn nk bljar tp nk sakitkn ht ckgu..la ni nk ngajar pn dh rs xikhlas dh…
    * kaunselor sek pn kt ‘dtg sek coz ingat kt anak2 jer’

    [Reply]