43 Comments

  1. Minggu lepas masa aku tengok video ni… aku geleng kepala jer… sebab tak terkata lagi.

    Apa yang mak bapak dia buat masa membesarkan anak dia ni ehh?

  2. Anuar Abdullah

    budok2 ni kesoh die gini…
    teringat aku ustaz azhar idrus kate dlm ceramoh die bunyi die lebih kurang gini la, anok jadi bengong sb mok pok bengong, mok pok bengong sb tok ngan tokki die lagi bengong, tok ngan tokki die lagi bengong sb tok yang ngan tokki yang die sangat bengong, sebab tu la tubik anok2 bengong belake…..7 keturunan bengong…nok pulih kene 1 keturunan jadi molek (tu kiter la)pastu baru tubik keturunan molek…

  3. hhoooho..filem tu memang best..tengok crite tu nak nangis rasa..kita patut dah bersyukur dengan mudahnya nak dapat kelebihan belajar dengan murah dan senang..

  4. sekarang ni kalau cikgu serang dulu, kan nanti masuk TV, masuk paper..tapi kalau camni budak serang cikgu dulu, apa perlu dibuat?

  5. sampai mcm tu sekali anak murid skrg, kalau zaman aku dulu, cikgu tampar pelajar, balik bagitau mak bapak, kn tambah ngan mak bapak lagi ada la

    skrg ni lain, ibu bapa dah menjadi pelindung/backup untuk anaknya

  6. Ya Allah, kenapalah ade budak sanggup buat camni kt cikgu…

    terigt zaman skolah. takut bebenor kalau cikgu marah… lagi takut kalau kene denda sebab kalau mak bapak tahu, sure kene tambah lagi…

    mak bapak zaman kite kecik2 dlu, xde berperangai camni… mak ayah siap pesan kt cikgu lagi, “cikgu, kalau anak sy wat salah, perbetulkan… kalau perulu rotan, rotan”.. tp bdk2 zaman skrg? cikgu langsung xleh tegur, cpt melenting…

    tu r ade cikgu kene pukul kete cikgu kene pancitkan tayar, kene toreh… mmm… bdk2, sedar sikit diri… tanpa cikgu, jadi ‘lembu’ korang.. maaf, agak kasar skit.

  7. Nampaknya video tu dah kena delete ngan facebook..hoho.. sekarang ni, bagi kerja lebih sikit pun report kat mak bapak, pastu siap mak bapak datang sekolah lagi tegur cikgu bagi kerja sekolah banyak..sengal punya orang

  8. kalau cg sentuh…cg yg salah,pengetua tak boleh backup sebab buat diluar batasan arahan KPM…ni la jadinya..TEMBAK JE..pakai peluru getah pun jadi…xde hormat doh ke guru…nk tegur pun nak lemah lembut…padahal dia yg buat salah dulu…kepala hotak dia tak tanye perasaan…ko yg buat salah dulu

  9. Aku

    Ya Allah….Jadikanlah anak2 kami yang baik2 belaka.

    Kenapa la biadap sgt budak2 skang ni…salah anak,cikgu dipersalahkan.adoiiiiiii…smua anak dier betul.klu dulu2 xde jd cmni pon.
    hohohohoho

  10. nampak sangat budak tu dah lama nak belasah cikgu tu…2 tahun dendam…biasalah cikgu disiplin selalu pelajar tak suka…dulu kat skolah saya pun ada pelajar gaduh ngan cikgu disiplin tapi tak de la sampai tumbuk menumbuk macam dalam video ni…cuma bagi saya, cikgu2 sekarang tak perlulah nak cabar2 pelajar mcm dlm video tu…pelajar2 skrg dah berani melawan…

  11. 2 tahun dia pendamkan perasaan dia dan akhirnya dilepaskan atas provokasi guru yg tidak bertauliah. saya benci la tengok guru camni.

    baik jgn hantar guru semenanjung kat sarawak lagi.

  12. tak baik cakap macam itu. bukan semua guru semenanjung macam tu. saya bukan guru semenanjung actlly. di mana2 pun guru2 dihantar tak kisah dari mana dan ke mana, kalau perkara dah nak jadi memang akan jadi. cuba letakkan diri awak pada cikgu tu dalam situasi yang sama, apa yang awak akan buat? dalam buku memang ditulis bersabar bersabar bersabar. dalam realiti?

  13. murid aku pun ada yang macam tu tapi tak sampai tahap kurang kasih sayang level 10 macam tu laa.. tiap kali aku cakap elok2 bagi nasihat, mulut dia automatik cakap, “TAK NAK!” Huhu habis tu aku nak buat macamana lagi? T___T bagi denda ke apa ke semua tak jalan lagi dah.

    aku harap besar nanti budak tu tak jadi macam budak dalam vid tu. anarm, kalau nampak muka aku dalam vid macam tu, ko jangan buat2 tak kenal aku pula. HAHAHAHA.

  14. murid kurang belaian di rumah. kalau melawan cakap ayah tak boleh sebab ayah nanti pukul lagi teruk lepas tu ayah tak bagi makan nanti kebulur. kalau lawan cakap cikgu tumbuk cikgu tak apa sebab bukan cikgu yang bagi makan. padahal cikgu bagi ilmu sama penting dengan makan. haih apa nak jadi….

  15. berdoalah semoga anak kita dipelihara oleh Allah s.w.t.. mungkin ramai akan menyalahkan mak bapak budak ni. budak ni mmg salah sebab melawan cikgu. tapi tak adil kalau kita salahkan mak bapak dia sebelum kita kenal mereka. just my 2 cent.

  16. aku

    apa hek hek hek..? ngek negk negk”… hek hek hek”…? haha klakar bdk nie.. skit perot aku gelak!!!!

  17. mey

    aduh bodo tol la..agk2 la smpi nk blsh ckgu…yg ckgu pmpuan pn dok je bkn nk tlg…ap la…ish mak bpk bdk uh mzt mlu gle la…lau cm uh xya r nk skola kn ag…buang duet jer….ish ap la nk jd…

  18. Kalau bro adalah cikgu tersebut, apa tindakan bro? ‘Berlutut depan pelajar?

    Cuba bayangkan anda berhadapan dengan 40-50 pelajar yang sedang bising dalam kelas…apa tindakan bro? Guna ilmu psikologi? Dalam buku senang la cerita…

  19. abu bakar

    (murid biadap, guru kaki provok. dua2 banggang. tu je. tiada siapa yg betul dlm hal ni). saya setuju dengan pendapat ini nama saja cikgu tapi tak pro…..nal tak layak mendidik pelajar hanya layak buat flim saja, balik saja lah semananjung kurang ajar punya cikgu.

  20. abu bakar

    kementerian pelajaran patut siasat kes ini sebab ada unsur penghinaan/buli dimana pengetua sekolah ini

  21. nadz

    ada skali tue dgr2 cerita mak budak dtg sek mtk tlg, merayu ckgu nasihatkn anaknye..ni la senario bdk2 zmn skrg…dtg sek bkn nk bljar tp nk sakitkn ht ckgu..la ni nk ngajar pn dh rs xikhlas dh…
    * kaunselor sek pn kt ‘dtg sek coz ingat kt anak2 jer’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *